• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
قلعه نویی:

فشار سرمربیگری تیم ملی ایران بیشتر از سرمربیگری تیم ملی برزیل است

  • کد خبر : 18091
  • ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
فشار سرمربیگری تیم ملی ایران بیشتر از سرمربیگری تیم ملی برزیل است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فشار سرمربیگری تیم ملی ایران بیشتر از سرمربیگری تیم ملی برزیل است.

به گزارش ریاح نیوز، امیر قلعه‌نویی پیش از آغاز جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در گفت و گویی با شبکه الکاس قطر، اظهار داشت: فشار سرمربیگری تیم ملی ایران بیشتر از سرمربیگری تیم ملی برزیل است. کار بسیار سختی است زیرا فوتبال در آسیا بسیار پیشرفت کرده است.آخرین قهرمانی هم که ما بدست آوردیم حدود ۴۸ سال قبل بود که در آن زمان رقبا تا این اندازه قوی نبوده و پیشرفت نکرده بودند. رقیبان خیلی خوبی داریم که از لحاظ زیرساخت‌ها خیلی پیشرفت کردند و ما در این زمینه مقداری عقبگرد داشتیم.

وی افزود: ۲ بار سرمربی تیم ملی ایران شدم. بار اول خیلی شرایط سخت بود زیرا فدراسیون ایران مشکلات خودش را داشت و فوتبال کشورمان تعلیق شد. سپس گروه انتقالی آمد که در داخل آن درگیری‌هایی بود اما طبق ارتباط خوبی که اکنون با فدراسیون، همکاران و بازیکنانم داریم توانستیم در این ۶ ماه انسجام تیمی خیلی خوبی اعم از مدیریت، فنی، اجرایی و ستادی درست کنیم. خوشبختانه مجموعه از این روند خیلی خوشحال است.

سرمربی تیم ملی کشورمان عنوان کرد: به همه رقیبان احترام می‌گذاریم و آنها را تیم سختی می‌دانیم‌. باید با همه توان و انگیزه، بازی‌های آینده را به بهترین شکل انجام بدهیم.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: طبیعی است ۳_۲ تیم برای قهرمانی شانس بیشتری دارند. کل ورزش ژاپن از آسیا جدا شده و بالاتر رفته است. عربستان، کره‌جنوبی، استرالیا و حتی قطر میزبان مدعی هستند. پس باید با همه رقیبان احترام گذاشته و هر حریفی را حتی فلسطین، امارات و هنگ‌کنگ سخت بدانیم.
وی که در زمان حضور در کارگاه آموزشی AFC با رسانه قطری صحبت کرده در ادامه این گفت و گو، توضیح داد: این کارگروه بسیار مهم‌ است. قطر نیز با بهترین شکل کار را انجام می‌دهد‌‌. خودم نیز برای بررسی و بازدید از محل اقامت، محل تمرین تیم و ورزشگاه‌هایی که قرار است در آن بازدید کنیم، در این کشور حاضر شدم.

سرمربی تیم‌ ملی اضافه کرد: خودم مدتی در قطر بازی کردم. از آن زمان این کشور میزبان ۳ جام ملت‌ها و یک جام جهانی بوده است. یک دوره هم از بازی‌های آسیایی میزبانی کرده است. این‌ها نشان می‌دهد قطر نه تنها در آسیا بلکه در دنیا شاید جزء بهترین‌های آسیا باشد.

قلعه‌نویی ادامه داد: شاید دیگر جام جهانی قطر تکرار نشود. به عنوان یک آسیایی باید از مسئولان این کشور به خاطر میزبانی جام جهانی به این شکل تشکر کنم. در اجلاس فیفا انتقادی از آرسن ونگر داشتم که چرا باید جام جهانی‌ را که هر روز در آن چهار بازی برگزار می‌شود، به یک قاره برده‌اید؟ این کار روی کیفیت بازی‌های جام جهانی آینده تاثیر بدی می‌گذارد.

وی تصریح کرد: به نظر من این جام ملت‌ها، بهترین خواهد بود زیرا تیم‌های ستادی، زیرساخت‌ها و پیشرفتی که قاره آسیا داشته سبب شده زمین‌های چمن، هتل‌های خوب و برنامه‌ریزی خوب باشد‌. این جام جهانی مثل جام ملت‌های قطر از لحاظ کیفیت بهترین خواهد شد‌.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: از ورزشگاه خلیفه دوحه خاطراتی دارم. وقتی در السد بازی می‌کردم، ۲ جام آوردیم که یکی از آنها به اصطلاح “کاس امیر” گفته می‌شود و فینال تورنمنت در همین استادیوم برگزار شد. در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ نیز چندین بازی در این استادیوم انجام دادیم. یکی از خاطرات خوب من این است در بازی با ژاپن ۲ بر یک برنده شدیم و یک پاس گل به رضا حسن‌‌زاده دادم. همان روز دختر من هم به دنیا آمد. واقعا از کشور قطر ۲ خاطره خوب دارم. انشاءالله سومی هم جام ملت‌ها باشد که این خاطرات تکمیل شود.

پایان خبر /۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.