• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

اسرائیل در باتلاقی خودخواسته قرار گرفته است

  • کد خبر : 17550
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
اسرائیل در باتلاقی خودخواسته قرار گرفته است
امام جمعه موقت اصفهان گفت: رژیم جعلی اسرائیل بعد از دوماه که از قتل عام کردن مردم مظلوم غزه گذشته، دستاوردی به دست نیاورده است حالا در یک باتلاق خودخواسته قرار گرفته است که چه بخواهند ادامه دهند و چه توقف کنند شکست خورده اند.

به گزارش خبرنگار ریاح نیوز از اصفهان، حضرت آیت الله سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: دستور قرآن به مومنین دستور به تقوا بوده در ایه ۹۰ سوره نحل در همه ادیان الهی دستور به رعایت سه تقوا را داده است و در ایه ۲۹ انفال بشارت داده کسانی که رعایت تقوا را می کنند بینش الهی دارند و پروردگار به کمک انها می آید، بصیرت پیدا می کنند و با بصیرت زندگی را به آخر می رسانند.

وی با اشاره به میلاد حضرت مسیح افزود: پیروان این پیامبر وظیفه سنگینی دارند. قرآن در سوره آل عمران، ۱۱۱ مائده و آخر سوره صف به حواریون اشاره دارد و
خطاب به مومنین می گوید رهبران خود را یاری کنید مثل پیروان حضرت مسیح که وقتی سوال کرد چه کسانی من را یاری می کند، عده ای ایمان آوردند و گفتند ما انصارالله هستیم.

مهدوی تصریح کرد: یکی از برکات طوفان الاقصی بیداری آزاد مردان از همه اقشار بخصوص مسیحیان بود که به رهبران آسمانی لبیک می گویند و به دفاع از مردم مظلوم فلسطین همراه با مسلمانان در راهپیمایی ها شرکت می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سالروز شهادت حضرت ام البنین(س) عنوان کرد: حضرت ام البنین(س) همسر شهید و مادر شهدا هستند که به مناسبت وفات ایشان این روز به نام تکریم مادران و همسران شهدا نامیده شده است. حضرت ابالفضل(ع) دست پرورده حضرت ام البنین است.
وی گفت: توصیه می شود مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان نوجوانان و جوانان را که حداقل ۱۲ سال در اختیار شما هستند طوری آموزش دهید که نگاه انقلابی، بصیرت، روحیه جهادی و دفاع از ولایت با استدلال را یاد بگیرند.
مهدوی اظهار داشت: باید آنان را به تقوا و تدین، حضور در مسجد، ارتباط با علما و روحانیون و دقت در فضای مجازی تشویق کنید، همچنین برای دختران، عفت و حجاب برتر در دستور کار قرار بگیرد.

امام جمعه موقت اصفهان در توصیه ای دیگر بیان داشت: در روز تکریم مادران و همسران شهدا، مردم محلات همراه با امام جماعت محله، در خانه مادران و همسران شهدا حضور پیدا نموده و آنان را تکریم کنند.

وی در ادامه افزود: رژیم جعلی اسرائیل بعد از دوماه که از قتل عام کردن مردم مظلوم غزه گذشته، دستاوردی به دست نیاورده است حالا در یک باتلاق خودخواسته قرار گرفته است که چه بخواهند ادامه دهند و چه توقف کنند شکست خورده اند.

مهدوی گفت: اسراییل هر چقدر ادامه دهد زنان و کودکان را می کشد با کسانی می جنگد که هیچ دفاعی از خود ندارند به بیمارستان ها و مراکز درمانی حمله می کند که این نشان از پستی و ناتوانی اسراییل دارد و باعث می شود وجهه جهانی خود را هر روز بیشتر از دیروز از دست بدهد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: آمریکا هم مثل اسراییل در همین باتلاق قرار گرفته است و بین حمایت از اسراییل و تحمیل هزینه های این جنگ بر مردم آمریکا مانده است، اگر نخواهد حمایت کند مواجه میشود با شکست رژیم صهیونیستی که خود اسراییل اعلام کرد اگر حمایت آمریکا نباشد اسراییل از بین می رود.

وی گفت: آمریکا از ۳۵ سال پیش حامی اسراییل بوده اما الان منافعشان در اثر این حمایت در خطر است و وقتی منافعشان به خطر باشد کار دیگری خواهند کرد.

مهدوی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب به عملیات طوفان الاقصی افزود: امروز می بینیم که اسراییل نه تنها پیروزی به دست نیاورده بلکه نمی تواند خسارتش را هم جبران کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دشمن فعالیت جدی می کند تا مردم را بخصوص بعداز ناکامی اغتشاشات گذشته که فکر می کردند به نتیجه می رسند اما شکست خوردند، نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کنند.

وی عنوان داشت: انتخابات مظهر قدرت مردم و ملت است، کسانی که مشکلات را گره نمی زنند به انتخابات اما از اصل نظام و ولایت فقیه با حضورشان در انتخابات پشتیبانی می کنند. لازم است با توجه به این نکات مسئولین به دو چیز دقت داشته باشند سالم بودن انتخابات و امنیت مردم برای حضور در انتخابات.

مهدوی شور انتخابات و مشارکت در انتخابات را وظیفه مردم و کاندیدا دانست و گفت: کاندیداها باید رفاقت و رقابت داشته باشند تا مردم بتوانند با آسایش خاطر به کاندیداهای مورد نظرشان رای دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند ما امین مردم هستیم تصریح کرد: رهبری فرمودند هرگز اجازه نمی دهیم که خدشه ای در رای مردم ایجاد شود و آن چیزی را که مردم رای دادند باید بشود.

وی با اشاره به این که انتخاب اصلح امری لازم و واجب است بیان داشت: بنده قبلا در امور انتخابات وارد می شدم و حمایت می کردم اما بخاطر منع قانونی که مجلس تصویب کرده است هیچ گونه حمایتی را از گروه ها یا اشخاص ندارم و بخاطر رعایت قانون هیچ ورودی نمی کنم اما حمایت کلی از جریان انتخابات دارم.

مهدوی گفت: ۲۵ آبان گذشته امسال خاطره تلخی شد برای مردم اصفهان ،۲۵ آبان مردم اصفهان بزرگ ترین خدمت را به نظام داشته اند ۳۷۰ شهید را در یک روز تشییع کردند و الان هم ایستاده اند ولی از طرف بعضی مسئولین در مورد آب یک کم لطفی شد به مردم اصفهان در نگاه استانی و نه در نگاه مصلحت جامعی که ما مرتب بیان می کنیم باید مصلحت کل کشور را ملاحظه می کردند نه مصلحت یک منطقه خاص که ما علاقه مند به همشان هستیم.

امام جمعه اصفهان افزود: مردم اصفهان همیشه همینطور بودند که اگر مطالبه گر بودند ملاحظه می کردند که عدالت در گفتار را رعایت کنند. ما نشاط و خوبی ها را می گوییم و مشکلات را هم وظیفه داریم به عنوان مطالبه گری عرض کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های مطالبه گری گفت: باید مواظب باشیم در مطالبه گری با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم که باعث شود دشمن شاد شود، در مطالبه گری باید پنج نکته را رعایت کنیم عدالت گفتار، راه حل بیان کردن، حسن فاعلی را از سوء فعلی تفکیک کنیم، اصرار بر مواضع اصلی انقلاب داشته باشیم، نکاتی که دشمن در گفتارش رعایت نمی کند.
پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.