• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

برای آیندگان چه میراثی به جا گذاشته‌ایم

  • کد خبر : 20064
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
برای آیندگان چه میراثی به جا گذاشته‌ایم
آیا نباید به این موضوع اندیدشید و نباید دانشگاه های معماری، مدیران و مسئولان مربوطه به این موضوع دقت کنند و برای ساخت ساختمان‌ها و سازه‌ها، یک پیوست معماری زیبا و ماندگار داشته باشند که برای آیندگان ماندگار باشد و به مرور زمان از دیدنی‌های جهان و بناهای تاریخی محسوب گردد

به گزارش ریاح نیوز، هر استانی در ایران دیدنی‌های بسیاری دارد که به عنوان آثار تاریخی آن استان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این آثار باستانی به عنوان میراث پیشینیان برای مردم امروز دنیا به ویژه ایرانیان عزیز مانده است به طوری که امروز ایرانیان به آن آثار باستانی افتخار می‌کنند.

آنقدر گذشتگان معماری زیبا و بناهای هنری از خود به جای گذاشتند که بعد از گذشت صدها و گاهی هزاران سال همچنان گردشگران را به سمت خود می‌کشاند و نه تنها از ایران بلکه از تمام جهان برای دیدن این آثار تاریخی به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند.

بعضی از این آثار تاریخی به قدری زیبا و دیدنی هستند که اگر بارها از این آثار بازدید کنید باز هم جاذبه دارند و این نشان از هنر و سلیقه ایرانی دارد.

اما نکته اینجاست که این آثار باستانی مربوط به گذشتگان است که مردم امروز را به خود جذب نموده و گویای هنر و هنرمندی پیشینیان است حال سوال این است که امروزیان از هنر و هنرمندی‌ و مهندسی شان چه آثاری برای آیندگان به جا گذاشته و می‌گذارند تا آیندگان نیز از هنرمندی مردم امروز ایران لذت ببرند راه و به آن افتخار کنند.

متاسفانه بسیاری از بناهایی که امروزه ساخته می‌شود بدون توجه به معماری ماندگار و زیبایی آن سازه ساخته می‌شود به طوری که فقط استفاده از تجهیزات مدرن در آن سازه برای سازندگان اهمیت دارد و کسی به فکر این که این ساخت ماندگار می ماند یا نه؟ و آیندگان چقدر از این سازه استفاده می کنند و یا لذت می برند در پیوست ساخت آن وجود ندارد.

آیا نباید به این موضوع اندیدشید و نباید دانشگاه های معماری، مدیران و مسئولان مربوطه به این موضوع دقت کنند و برای ساخت ساختمان‌ها و سازه‌ها، یک پیوست معماری زیبا و ماندگار داشته باشند که برای آیندگان ماندگار باشد و به مرور زمان از دیدنی‌های جهان و بناهای تاریخی محسوب گردد؟

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=20064

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.