• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

ابراز محبت به همسر مانند اکسیژن برای زندگی کردن است

  • کد خبر : 12104
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
ابراز محبت به همسر مانند اکسیژن برای زندگی کردن است
کارشناس مسائل خانواده گفت: اگر ابتدای مسیر زندگی مشترک هستید، از همین ابتدا محبت خود را به همسرتان بیان کنید، به او بگویید «دوستت دارم» تا در آینده در مسیری قرار نگیرید که از آن پشیمان شوید؛ به تعبیری ابراز محبت به زن مانند اکسیژن برای زندگی کردن است.

به گزارش ریاح نیوز، حجت الاسلام حسین دهنوی کارشناس مسائل خانواده در نشست بنیان خانواده با بیان اینکه زنان عشق ورز و آقایان عشق باز هستند، اظهار کرد: مرد مسئول خانواده و زن مدیر خانه است؛ خداوند مسئولیت خانواده را به مرد داده تا مخارج زندگی را تامین کند.

وی با اشاره به اهمیت ابراز محبت زوحین به یکدیگر افزود: اگر ابتدای مسیر زندگی مشترک هستید، از همین ابتدا محبت خود را به همسرتان بیان کنید، به او بگویید «دوستت دارم» تا در آینده در مسیری قرار نگیرید که اشتباه باشد و از آن پشیمان شوید.

حجت الاسلام دهنوی تصریح کرد: به دلیل اینکه خانم ها عشق ورز هستند، به جملات محبت آمیز هم نیاز دارند؛ به تعبیری ابراز محبت به زن مانند اکسیژن برای زندگی کردن است.

این کارشناس مسائل خانواده خطاب به بانوان عنوان کرد: اگر شوهرتان به شما نمی گوید دوستت دارم بر این معنی نیست که او به شما علاقمند نیست، او شما را دوست دارد ولی دنیای شما را درک نمی کند و طور دیگری محبت خود را ابراز می‌کند؛ مثلا سرکار می رود تا بتواند مخارج زندگی را تامین کند و برای اداره زندگی تلاش می‌کند. این نشان می دهد که مرد زن و زندگی خود را از دوست دارد.

وی خطاب به آقایان گفت: مردها باید با خانم های خود حرف بزنند؛ زن اهل کلام است و باید با آنها صحبت کرد. زن هم نباید برداشت اشتباه کند که اگر شوهرش خسته از سر کار بر می گردد و به او کم محلی می کند و حوصله هم صحبت شدن با او را ندارد، نفوس های بد بزند و بگوید که حتما حرفایش را جاهای دیگر می زند.

حجت الاسلام دهنوی با بیان اینکه مردها وقتی غم و غصه دارند نباید صحبت کنند، بیان کرد: بانوان محترم، وقتی شوهر شما غم و غصه ای دارد، مانند شما نیست که وقتی غم و غصه دارید باید حرف بزنید تا احساسات خود را تخلیه کنید و آرام شوید؛ مردها باید در فضایی تنها باشند تا کم کم آرام شوند و اغلب حوصله حرف زدن ندارند.

این کارشناس مسائل خانواده تاکید کرد: یکی از نکاتی که خانم ها باید به آن توجه داشته باشد، به یاد نیاوردن خاطرات بدی است که در طول زندگی ممکن است توسط همسرشان اتفاق افتاده باشد. مثلا خانم به آقا می گوید «به یاد داری که ۵ سال پیش فلان اشتباه را مرتکب شدی؟» و این موضوع باعث ایجاد تنفر بین زن و مرد می شود.

وی افزود: زنان انحصارطلب و مردها تنوع طلب هستند و مهمترین راه برای کنترل این موضوع، توجه زن به نیاز غریزی مرد است که البته در مواردی استثناء هم وجود دارد.

حجت الاسلام دهنوی گفت: ۸۰ درصد آقایان متاهلی که به بیراهه رفتند مشکلات نیاز غریزی داشتند و ۸۰ درصد خانم هایی که به بیراهه رفتند مشکلات عاطفی داشتند.

این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه مردها بی دلیل عصبانی نمی شوند، عنوان کرد: ممکن است زن به یک موضوعی اصرار کند که در نهایت موجب پرخاشگری مرد شود و باید زن در نوع حرف زدن و در ابیات صحبت کردن با همسر خود همه جوانب را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به راه های مجذوب کردن شوهر نسبت به زن اظهار کرد: از نظر عاطفی باید به همسر خود توجه کرد و به اون هویت داد؛ مثلا به خواسته های او «چشم» بگوییم.

حجت الاسلام دهنوی ادامه داد: زن ها نباید غرور شوهر خود را جریحه دار کنند.

این کارشناس مسائل خانواده در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از راه های مجذوب کردن شوهر نسبت به زن احترام گذاشتن و محبت کردن به خانواده همسر به ویژه مادر شوهر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.