• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
امام جمعه نجف آباد:

دشمن می خواهد وحدت جامعه شکسته شود

  • کد خبر : 9827
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
دشمن می خواهد وحدت جامعه شکسته شود
حجه الاسلام حسناتی: دشمن در پی آن است که وحدت جامعه ما را در هم شکند تا در پرتو آن به اهداف پلید خود دست یابد. روش منافقان نیز آن است که نهی از معروف و امر به منکرات نمایند بنابراین تا انسان وجود دارد نفاق، شرک و کفرهم وجود خواهد داشت

به‌ گزارش ریاح نیوز، حجت‌الاسلام‌ حسناتی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه نجف‌آباد ضمن اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: منافقان در پی آن هستند که با هر وسیله‌ای جوامع بشری را به نابودی کشانند و نزاع‌های مذهبی را در جامعه گسترش دهند. کار این‌ها دروغ‌گوئی و دروغ‌پردازی است که در این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند افرادی که به منکرات مبادرت نمی‌ورزند را تشویق به انجام منکرات می‌کنند و لحظه‌ای هم از خباثت کار خویش دست نمی‌کشند.

وی افزود: دشمن در پی آن است که وحدت جامعه ما را در هم شکند تا در پرتو آن به اهداف پلید خود دست یابد. روش منافقان نیز آن است که نهی از معروف و امر به منکرات نمایند بنابراین تا انسان وجود دارد نفاق، شرک و کفرهم وجود خواهد داشت اما خداوند سبحان در مقابل می‌فرماید که مؤمنان در برابر منافقان ولی و زعیم یکدیگر خواهند بود و بر یکدیگر ولایت دارند مؤمنین بر یکدیگر نظارت عمومی صمیمانه دارند که این نظارت همراه با دلسوزی و خیرخواهی است که اگر این حق را از جامعه بگیریم بزرگ‌ترین ظلم را بر جامعه اسلامی نموده‌ایم مؤمنان تا زنده‌اند به‌طور پیوسته باید یکدیگر را به معروف امر نموده و از منکرات نهی نمایند مؤمنان همواره خوبی‌ها را که موجب عزت و عظمت و سربلندی آن‌هاست به یکدیگر سفارش می‌کنند.

حسناتی گفت: امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام فرمودند که اگر حکومت را پذیرفتیم بدین خاطر است که خواستم معروفی را زنده کرده و با منکرات مبارزه نمایم حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نیز بارها فرموده‌اند که من با قیام خود نخواسته‌ام وحدت جامعه را برهم زنم بلکه برای احیای فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بپا خواسته‌ام اگر قیام سیدالشهدا و امر و نهی وی نبود نامی از ذکر خدا معنویت و شرافت انسان وجود نداشت و ما امروز عزت و عظمت خود را مدیون چنین بزرگ مردانی هستیم که بر ما لازم است همواره یاد و نام آن‌ها را گرامی داشته زندگی آنان را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه نجف‌آباد تصریح کرد: هر کس باید وظیفه خویش را شناخته و به وظیفه خویش عمل نماید مشکل ما آن است که از حسابرسی خود غافلیم و به حسابرسی دیگران می‌پردازیم.

وی افزود: برهمگان لازم است امسال در جبران سنوات گذشته بیش‌از پیش به صحنه آمده، کمیت و کیفیت جلسات وعظ و خطابه را بالا ببرند باید هوشیار باشیم که در جلسات هدف ازقیام سیدالشهداء علیه‌السلام را فراموش نکرده و بدانیم که هدف این امام همام اقامه نماز، اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است در جلسات بایستی به حق الناس نیز بسیار دقت شود و مراقب باشیم مجالس مردم را آزرده‌ خاطر نکند بیهوده وقت شرکت کنندگان را نگرفته، واعظ و مداح فرهنگ حسینی را در جامعه زنده کنند.

امام جمعه نجف آباد همچنین با اشاره به سالروز فرار بنی‌صدر خائن گفت: دشمن به دنبال آن بوده و هست که قدرت و عزت ما را از بین ببرد ولی مردم غیور ایران اسلامی به مدد الهی در مقابل آنان ایستادگی نمودند. دشمنان ایران و اسلام بدانند ما امنیت خویش را به‌سادگی به دست نیاورده‌ایم که بخواهیم آن را به‌سادگی از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: عده‌ای با کم‌رنگ نمودن حجاب می خواهند عزت، عظمت و شرافت زنان مؤمن جامعه ما را خدشه‌دار کنند همان‌ها بدانند که زنان مؤمن ما در این دهه همچون همیشه غیرت فاطمی و زینبی را به جهانیان نشان داده و خواهند داد.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.