• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
رئیسی:

۶ میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند

  • کد خبر : 12096
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
۶ میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند
رئیس جمهور گفت: یکی از اقدامات، بیمه سلامت برای آحاد مردم بود که شش میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت شدند و تلاش دولت این است که در ماه‌های آینده بیمه سلامت و تامین اجتماعی پایدار شود تا هیچ بیماری به جز درد بیماری، دغدغه و نگرانی دیگری نداشته باشد.

به گزارش ریاح نیوز، در سالروز ولادت حضرت زینب (س) ومراسم بزرگداشت مقام پرستار با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.

وی از پرستاران به عنوان فرشتگان خدمت به مردم یاد کرد و گفت: صبر و مقاومت و تحمل سختی‌ها ظرفیت می خواهد و حتی علم با حلم همراه باشد. در مسئله کرونا بعضا خانواده‌ها از پرستاری بیمار کرونایی واهمه داشتند اما پرستاران در میدان بودند.

رئیسی خطاب به پرستاران گفت: پرستاران قشر باظرفیتی هستند چون آدم بدون ظرفیت وقتی که با مشکل مواجه می‌شود می‌گوید ما اهلش نیستیم. مهمترین ویژگی این قشر آن است که انسان‌های باظرفیتی هستند چون در موضوع کرونا حتی پدر و مادر و فرزندان کرونایی خود را نمی‌توانستند نگه دارند اما پرستاران به خاطر تعهد و مسئولیتشان و ظرفیتی که داشتند این کار را انجام دادند.

رئیس‌جمهور خدمت را به سه نوع خدمت ماتریالیستی، خدمت انسان‌مدارانه و نوع‌دوستی و خدمت خالصانه برای خدا تقسیم کرد و گفت: خدمت برای رضای خدا در آن هم منافع و هم نوع‌دوستی را به همراه دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایستادن در برابر تهدیدات ظرفیت می‌خواهد بیان کرد: امروز پرستاران در تاسی به حضرت زینب(س) چهره‌های باظرفیتی هستند و این ظرفیت به آن‌ها جایگاهی داده که هم بیمار به آنها اعتماد داشته باشد و هم خانواده بیمار و هم کادردرمانی،‌همه اینها برای مردم اطمینان‌بخش است.

وی با اشاره به منفعت‌گرایی برخی اظهار کرد: غربی‌ها قبلا می‌گفتند برای آزادی و نجات انسان‌هاست که تلاش می‌کنند اما امروز شفاف می‌گویند هرجا که می‌رویم با نگاه منفعت‌گرایی است.

رئیسی با تاکید بر حفظ شدن شان صبورانه و مبتکرانه پرستاری گفت: یکی از اقدامات، بیمه سلامت برای آحاد مردم بود که شش میلیون نفر رایگان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت شدند و تلاش دولت این است که در ماه‌های آینده بیمه سلامت و تامین اجتماعی پایدار شود تا هیچ بیماری به جز درد بیماری، دغدغه و نگرانی دیگری نداشته باشد.

پایان پیام/ر

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.