• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

۵۰۰هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه

  • کد خبر : 17717
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
۵۰۰هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه تنها شش درصد شاغلین کشور را تشکیل می دهیم گفت: اما حدود ۵۰درصد حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران بخش ساختمان است.

به گزارش ریاح نیوز، اکبرشوکت, رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، درباره آخرین وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: در طول ۳سال گذشته بیمه حدود ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی قطع شده است و در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار کارگر در صف انتظار بیمه و خواستار اجرای واقعی صدور شناسنامه فنی ساختمان هستند.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمان مانند ۳ سال گذشته همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند و استرس و اضطراب قطع شدن بیمه سه سال است همراهشان است بیان کرد: با وجود اصلاحات جزیی در خصوص قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس، هرچند نظر کمیسیون اجتماعی و نظر نمایندگان کارگری و تامین اجتماعی چیز دیگری بود، ولی در صحن علنی به یکباره کار کارشناسی چند ساله را کنار گذاشتند و موضوع جدید را تصویب کردند، اما همان هم اجرایی نمی‌شود.در حال حاضر هیچ کارگر جدیدی بیمه نمی‌شود و نزدیک به ۵۰۰هزار نفر در نوبت بیمه هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به استفساریه جدید ادامه داد:  اخیراً شاهکار جدیدی از سوی برخی افراد طرفدار بساز بفروشان ارائه شده است که تلاش دارند منابع قانون موجود هم با پیشنهادی که تحت عنوان استفساریه ارائه کرده اند نصف شود. یعنی اگر استفساریه رأی بیاورد باید امیدمان را نسبت به بیمه شدن ۵۰۰ هزار نفر از دست بدهیم و حداقل نصف افرادی هم که بیمه هستند بیمه آنها قطع خواهد شد.تا همین جا هم علت بیمه نکردن کارگران بهانه تأمین اجتماعی برای کمبود منابع در بیمه کردن افراد بود.

شوکت درباره مشکلات این بخش گفت: یکی از بزرگترین ضعف های اقتصاد که بخشی از آن باعث تورم و دو قطبی شدن جامعه و شکل گیری طبقه غنی و فقیر می شود، عدم ایستادگی دربرابر زیاده خواهان است. متاسفانه زور بساز بفروش ها در صنف ما آنقدر زیاد است که به راحتی حق و حقوق کارگر ساختمانی را که جزو مشاغل سخت و زیان آور است زیرپا می گذارند و نادیده می گیرند. علیرغم آنکه تنها شش درصد شاغلین کشور را تشکیل می دهیم ولی ۵۰درصد حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران بخش ساختمان است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.