• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

۲۰درصد سرماخوردگی‌های کشور آنفلوانزاست

  • کد خبر : 17151
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
۲۰درصد سرماخوردگی‌های کشور آنفلوانزاست
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این‌که ۲۰ درصد موارد سرماخوردگی در کشور آنفلوانزاست، گفت: سیر افزایشی بیماری تا اواخر آذرماه کند می‌شود.

به گزارش ریاح نیوز، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اظهار کرد: ما منتظر بودیم از اواسط آبان ماه آنفلوانزا افزایش یابد و در آذرماه به اوج برسد.

وی ادامه داد: امسال این اتفاق دو هفته زودتر آغاز شد و از هفته گذشته موارد آنفلوانزا افزایش یافته و به حدود ۲۰ درصد موارد سرماخوردگی‌ها رسیده است و انتظار داریم که نهایتا سیر افزایشی بیماری تا اواخر آذرماه کند شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: در تابستان ۳۰ درصد افراد دارای علائم سرماخوردگی کشور مبتلا به کرونا بودند اما الان زیر ۵ درصد موارد سرماخوردگی کرونا هستند.

وی گفت: پیش بینی می‌شد امسال بیماری کمی شدیدتر باشد که این اتفاق رخ داد. ما یک سیستم بررسی را با همکاری انستیتو پاستور و تعدادی از دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی کردیم و از سرتاسر کشور نمونه‌های ثابتی از موارد بیماری های تنفسی سرپایی و بستری جمع‌آوری می‌شود و در سایت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام می‌شود و همچنین موارد آنفلوانزا به سازمان‌های جهانی نیز ارائه می‌شود.

عرشی بیان کرد: از افرادی که به دلیل کرونا و آنفلوانزا بستری می‌شوند دو سوم موارد مبتلا به آنفلوانزا هستند و کمتر از یک سوم کرونا و مابقی درگیری‌های ریوی هستند.

وی ادامه داد: عمده بستری‌ها مربوط به افراد واکسن نزده و بیماران مزمن است. هنوز فرصت برای تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد.

عرشی با اشاره به شناسایی نوع H5N1 آنفلوانزای پرندگان در جهان تصریح کرد: آنفلوانزای پرندگان تاکنون در کشور شناسایی نشده است اما این نوع در پرندگانی که به صورت گذری از کشور رد می‌شوند گزارش شده است و برخی مرغداری‌های سنتی و صنعتی نیز گرفتار شده‌اند که سازمان دامپزشکی در حال کنترل این موارد است اما مورد ابتلای انسانی تاکنون گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت بیمار‌ی‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اخباری مبنی بر نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع بیماری تنفسی در چین نیز خاطرنشان کرد: اخیرا سازمان جهانی بهداشت به چین اعلام کرده که افزایش موارد بیماری‌های تنفسی را باید با جزییات به این سازمان ارائه کند. هنوز جزئیاتی از بیماری شایع شده تنفسی در چین منتشر نشده است و دولت چین اعلام کرده که برآورد اولیه نشان می‌دهد که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی و کاهش رعایت پروتکل‌ها، ویروس‌های تنفسی در کودکان شایع شده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.