• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4

کودکان را به خوردن کشمش عادت دهید

  • کد خبر : 11121
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کودکان را به خوردن کشمش عادت دهید
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در کشمش بدون تیزاب می‌توانند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود و نقش مثبتی در کاهش فشار خون داشته باشد.

به گزارش ریاح نیوز؛ هر قاشق غذاخوری کشمش حدود ۳۸ کیلوکالری انرژی و مواد غذایی همچون کربوهیدرات، پتاسیم و کلسیم است و عادت به خوردن آن، به ویژه برای کودکان، پنج فایده عمده دارد که عبارتند از:

۱. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی:

با اینکه کشمش قند دارد، اما منبع بسیار خوبی برای دریافت فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان است و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که همین ترکیبات موجود در کشمش می‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود و نقش مثبتی در کاهش فشار خون داشته باشند.

۲. مهار و کنترل دیابت:
ترکیبات مهمی همچون فیبرها، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها که در کشمش وجود دارند به کنترل دیابت کمک می‌کنند، زیرا با افزایش احساس سیری باعث کاهش متعادل خوراک روزانه می‌شوند.

۳. بهبود سلامت گوارشی:
مصرف کنترل‌شده و منظم کشمش در یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند فیبر دریافتی روزانه را افزایش دهد و باعث تقویت دستگاه گوارش شود.

۴. افزایش سلامت دهان و دندان:
با اینکه کشمش چسبنده است، اما خواص ویژه‌ای دارد که به حفظ تعادل pH در ساختار دهان و دندان کمک می‌کند و بعضی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن نیز با برخی از باکتری‌های خاص مبارزه می‌کنند و مانع از پوسیدگی‌های دندانی می‌شوند.

۵. ایجاد حس سیری موثر و مفید
کودکانی که از کشمش به‌عنوان میان‌وعده بعد از مدرسه استفاده می‌کنند، به ویژه در مقایسه با خوراکی‌های ناسالم یا شکلات‌ها، در طول روز کمتر غذای اضافه می‌خورند.

با این حال پژوهشگران علوم تغذیه سفارش می‌کنند که کودکان همیشه کشمش را در کنار دیگر مواد غذایی مصرف کنند و بعد از مصرف آن مسواک بزنند.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11121

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.