• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
رئیس پلیس فتا استان اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری ۴۰۰ ميليون ريالی با دريافت بيعانه فروش خودرو

  • کد خبر : 10485
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کلاهبرداری ۴۰۰ ميليون ريالی با دريافت بيعانه فروش خودرو
رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسائی و دستگیری فردی كه با درج آگهی جعلی فروش خودرو زير قيمت با دريافت بيعانه از شهروندان كلاهبرداری می كرد خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پی شكايت چند نفر از شهروندان مبنی بر اينكه فردی ناشناس از طریق درج آگهی فروش خودرو در سايت خرید و فروش کالا از آنها كلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

شاكيان در سايت اینترنتی با آگهی فروش خودرو زير قيمت بازار مواجه شده كه جهت خريد با آگهی دهنده تماس گرفته که فرد کلاهبردار به بهانه وجود مشتريان زياد با ارائه شماره کارت مبلغ ۵۰ ميليون ريال به عنوان بيعانه از آنها دريافت و سپس پاسخگوی آنها نبوده است.

شاکيان پس از واريز وجه به حساب معرفی شده نه تنها موفق به ملاقات با فروشنده و رؤيت خودرو در زمان مقرر نشده اند، حتی از پاسخگويی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.

 با بررسی مستندات و اظهارت شاکيان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی یک متهم در این رابطه شناسائی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگير و پس از تشکیل پرونده جهت سير مراحل قانونی به مرجع قضايی معرفی شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه میزان کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، به شهروندان توصيه کرد: برای خريد يا پيش خريد کالای مورد نظرخود از سايت های متفرقه و فاقد مجوز يا شبكه های اجتماعی خودداری کنند، همچنين تبليغات که در سايت های واسطه گر با عناوينی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زير قيمت و … منتشر می شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان بايد حتي الامکان بصورت حضوری پس از تاييد هويت و رؤيت فروشنده اقدام به واريز وجه کنند و از پرداخت بيعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.