• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند ثبت نام تور لحظه آخری

  • کد خبر : 15793
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی كه با درج آگهی تور لحظه آخری مشهد مقدس در سايت ديوار از شهروندان كلاهبرداری می كرد، توسط پليس فتا شناسايی و دستگير شد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شكايت تعدادی از شهروندان مبنی بر اينكه فردی ناشناس در سايت ديوار به بهانه ثبت نام در تور هوايی مشهد مقدس از آنها كلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور كار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، مالباختگان در سايت ديوار با آگهی ثبت نام تور لحظه آخری مشهد مقدس مواجه شده كه جهت ثبت نام با آگهی دهنده تماس گرفته که متهم به بهانه ظرفيت محدود با ارائه شماره کارت از شهروندان درخواست واريز ۲۵ ميليون ريال بابت ثبت نام هر نفر را کرده است.

رئیس پلیس فتا استان افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکيان و انجام اقدامات فی و تخصصی در فضای مجازی، در نهایت فرد کلاهبردار شناسایی و دستگير می شود.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه در برآورد ابتدایی مشخص شد متهم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است، خاطر نشان کرد: شهروندان برای خريد يا پيش خريد بليت يا ثبت نام در تورهای سياحتی و زيارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خريد اينترنتی از سايت های متفرقه و فاقد مجوز يا شبكه های اجتماعی خودداری کنند، همچنين برخی تبليغات که در سايت های واسطه گر با عناوين بليت تخفيف دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سريع و و ارزان و… منتشر می شود که شهروندان بايد حتی الامکان بصورت حضوری پس از تاييد هويت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واريز وجه و ارائه اطلاعات هويتی خود نمایند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.