• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

کلاهبرداری از خیران در سایت دیوار

  • کد خبر : 15048
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کلاهبرداری از خیران در سایت دیوار
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی كه با درج آگهی دریافت نذورات عید قربان در سایت دیوار از شهروندان كلاهبرداری می كرد خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شكایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینكه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه دریافت نذورات عید قربان جمعاً مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از آنها كلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور كار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متقاضیان در سایت دیوار با آگهی دریافت نذورات عید قربان مواجه شده و برای پرداخت نذورات خود با آگهی دهنده تماس گرفته و او نیز پس از جلب اعتماد با ارائه شماره کارت اقدام به دریافت نذورات از خیران کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مالباختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده متوجه شدند که موردسؤاستفاده و  کلاهبرداری قرار گرفتند و آگهی دهنده نیز از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: پس از مطرح شدن این شکایت با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات علمی  و تخصصی و جستجوی هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً هویت متهم بدست آمده و در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای انجام اقدامات  قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: شهروندان هیچگاه به افرادی که در سایت های واسطه گر و شبکه های اجتماعی و مبادی غیر رسمی و نامعتبر ادعای کمک مالی یا انجام امور خیریه دارند اطمینان نکنند و مراقب ترفند‌های افراد سودجو و کلاهبردار باشند، این دسته مجرمان با هدف قرار دادن احساسات مردم اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و یا وعده های واهی مانند تقسیم بخشی از اموال خود می کنند و از آنها کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.