• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
نماینده ولی فقیه در اصفهان:

کار تبلیغ بدون همراهی مردم پیش نمی‌رود

  • کد خبر : 8849
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کار تبلیغ بدون همراهی مردم پیش نمی‌رود
امام جمعه اصفهان در مراسم معارفه مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: مساله تبلیغ کاری عظیم است و بدون همراهی مردم پیش نمی‌رود و تبلیغ همراه با فهم مستمع مؤثر است.

به گزارش ریاح، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص تبلیغ و جهاد تبیین اظهار داشت: تبلیغ دین، مبارزه با دشمن است و به این صورت نیست که تنها مساله‌ای معمولی بیان شود، رهبر معظم انقلاب به مداحان هم گفتند نیاز است به تبیین احکام بپردازید.

وی با بیان اینکه دنیای کفر به‌دنبال تحریف مسائل است، گفت: در این راستا نیاز است که مداحان و روحانیون به تبلیغ دین و تبیین احکام بپردازند.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه مبلغ باید تنها فقط خدا را در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: نیاز است که مبلغ برای خدا سخن بگوید، از هیچ موجودی جز خدا نترسد، بداند حسابگر تنها خداست و از دل‌ها خبر دارد، در این مسیر تنها لفظ کافی نیست و دل هم مهم است.

امام جمعه اصفهان گفت: تمام انبیا و اولیای خدا برای تبلیغ دین، آگاهی دادن به انسان‌ها و هوشیار کردن آن‌ها آمدند و بر همین اساس مقام بالایی دارند.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) تأکید کرد: کار تبلیغ کاری عظیم است و بدون همراهی مردم پیش نمی‌رود، تبلیغ همراه با فهم مستمع مؤثر است و شاهد تاثیر این موضوع در داستان حضرت نوح هستیم.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: هرچه که علم و فهم بشر بیش‌تر شود کار مبلغ بهتر پیش می‌رود و شاهدیم که حضرت محمد(ص) در حجة‌الوداع ۱۲٠ هزار نفر جنگجو به‌دنبال داشتند و در زمان امام(ره) بیش از زمان پیامبر فدایی وجود داشت زیرا مستمع، مستمع هوشیار و فهمیده‌ای شده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بر تبیین دارند به این علت است که اگر علم مردم بیش‌تر شود فهم آن‌ها بیش‌تر خواهد شد و جهان برای آمدن حضرت مهدی(عج) آماده خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم همانطور که مردم و هیاتی‌ها به آقای اروجی کمک کردند، به آقای فوقی هم کمک شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.