• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
حداد عادل:

پای حاج قاسم هر جا می‌رسید تن دشمنان دین می‌لرزید

  • کد خبر : 8611
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
پای حاج قاسم هر جا می‌رسید تن دشمنان دین می‌لرزید
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فرزندی از یک خانواده روستایی به برکت انقلاب اسلامی به‌جایی می‌رسد که همه نقشه‌های ابرقدرت‌ها را در منطقه باطل می‌کند، چهره‌ای می‌شود که درعین‌حال که دلی چنان رئوف دارد اما به هر منطقه‌ای که پا می‌گذارد دشمنان دین، آزادی و انسانیت تنشان می‌لرزد.

به گزارش ریاح، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان جهان اسلام در هیات منتظران لنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و همچنین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مصباح یزدی به مناسبت اولین سالگرد وفات ایشان اظهار کرد: نهم دی‌ماه روز بصیرت و روز مقابله با فتنه نامیده شده‌است چرا که حماسه نه دی یک حرکت خودجوشی بود که در برابر فتنه در همه ایران صورت گرفت و مردم اصفهان نیز هشتم دی‌ماه با حضور خودشان بصیرتشان را نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: درباره حماسه نهم دی‌ماه گفتنی است جریانی که در انتخابات سال ۸۴ قدرت را از دست داده بودند و در انتخابات سال۸۸ نیز بار دیگر شکست خوردند به فکر یک برنامه و توطئه‌ای برآمدند که الگو گرفته از انقلاب‌های رنگی و مخملی بود که طراحی آن را دشمنان انجام داده بودند.

حدادعادل ادامه داد: عده‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران را به تقلب در انتخابات متهم کردند بی آنکه دلیلی برای اثبات این ادعای خودشان عرضه کنند آن‌هم کسانی که در انقلاب سابقه داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این حرف را دیگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نزدند بلکه کسانی زدند که یکی از آن‌ها سابقه ریاست مجلس را داشت و دیگری سابقه نخست‌وزیری در دوران دفاع مقدس و با این حرکتشان بهانه به دست دشمنانی دادند که انقلاب اسلامی پایه‌های حکومتی آن‌ها را سست کرده بود تا به مردم جهان بگویند که جمهوری اسلامی با تقلب در انتخابات می خواهد کشور را اداره کند.

وی به بیان اهمیت حماسه نهم دی پرداخت و متذکر شد: ما نباید اجازه دهیم که حماسه ۹ دی فراموش شود زیرا نهم دی واکنش اسلامی و انقلابی مردمی بود که چندین ماه از خرداد تا دی‌ شاهد این حرکات در داخل کشور و توطئه از خارج کشور بودند تا آنکه پس از آن هتک حرمتی که به عزاداران حسینی در روز عاشورا شد ملت بصیرت خودش را نشان داد و با حضور میلیونی و انبوه آن غائله را خاتمه داد.

حدادعادل یادآور شد: به همه مردم و رسانه هایی که صدای مرا می‌شنوند توصیه می‌کنم به آن خطبه‌هایی که مقام معظم رهبری یک هفته بعد از رأی‌گیری در روز ۱۳۸۸/۰۳/۲۹ در نماز جمعه تهران ایراد فرموده‌اند توجه دقیق کنند تا حوادث رخ داده در گذشته چراغ راه آینده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بیان ویژگی های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و تصریح کرد: فرزندی از یک خانواده روستایی به برکت انقلاب اسلامی به‌جایی می‌رسد که همه نقشه‌های ابرقدرت‌ها را در منطقه باطل می‌کند، چهره‌ای می‌شود که درعین‌حال که دلی چنان رئوف دارد اما به هر منطقه‌ای که پا می‌گذارد دشمنان دین، آزادی و انسانیت تنشان می‌لرزد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند و به جان مسلمان‌های منطقه انداختند و سپس به بهانه مقابله با داعش یک ائتلافی از پنجاه و سه کشور تشکیل دادند و نیروهای خود و دیگران را تحت عنوان جلوگیری از تروریسم به منطقه آوردند درحالیکه برای پشتیبانی از تروریست‌ها آمده بودند.

حدادعادل با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها نابود کردن مقاومت از منطقه بوده، متذکر شد: چیزی که این توطئه را باطل کرد ابتدا بینش مقام معظم رهبری بود که از همان اول متوجه این توطئه شدند و سپس شجاعت، درایت و پاسداری شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درحالی‌که آمریکایی‌ها می‌گفتند ریشه‌کن کردن داعش سال‌ها طول خواهد کشید این شهیدحاج قاسم سلیمانی بود که با صراحت گفت تا دو ماه دیگر داعش از روی کره خاکی برچیده خواهد شد و همین اتفاق نیز رقم خورد.

وی با اشاره به آثار شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: یکی از آثار این اتفاق پس‌از حضور بی‌نظیر مردم در تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی این بود که مردم ایران و عراق با حضورشان اعتقاد و وفاداری خود را به همه ارزش‌هایی که در وجود شهید سلیمانی بود نشان دادند.

حدادعادل ادامه داد: پیام حضور پرشور مردم برای تمام جهان نفرت مردم ایران از آمریکا و روی‌گردانی از هر کسی بود که دنبال پیروی کردن از افکار و اندیشه های آمریکا است و مردم این واقعیت را در دو انتخابات ایران نشان دادند یکی انتخابات مجلس که دو ماه بعد از شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد و بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یک واقعیت مهم دیگر این بود که شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس خونشان باهم ریخته شد که این اتفاق سبب وحدت و اتحاد بیشتر دو ملت ایران و عراق شد و این آثارش را در آینده ظاهر خواهد کرد، البته هم‌اکنون هم ظاهر شده است یکی از آثارش باید به طور حتمی خروج آمریکا از عراق و کل منطقه باشد.

وی با اشاره به آنکه شهید حاج قاسم سلیمانی خودش را یک رهرو قیام حسینی می‌دانست عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از نتایج انقلاب و نهضت عاشورایی سیدالشهدا (ع) بوده‌است چرا که هم علت ایجاد و هم علت دوام این انقلاب حضرت سیدالشهدا بوده‌است.

حداد عادل بیان کرد: امام‌خمینی (ره) این درس را به مردم ما و به همه جهانیان دادند که گریه بر امام حسین (ع) گریه از روی رخوت و سستی نیست این اشک‌ها یک ملتی را به حرکت درمی‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) مظهر آزادی و آزادگی، مظهر خداپرستی و اخلاص است و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) برای برپایی حکومت اسلامی بوده و هر کسی که در عزای حسین گریه می‌کند و هر کسی که نوحه‌سرایی در عزای حسینی می‌کند درحقیقت ملت‌ها را به برپایی حکومت صالحان و حکومت دینی دعوت می‌کند.

وی در پایان حماسه حسینی را ترکیبی از محبت و معرفت، حرکت و هدایت، شور و شعور دانست و افزود: تجلیل از پیرغلامان حسینی نشانه احترام ملت ایران به نهضت حسینی و وفاداری ملت به سیدالشهدا (ع) و همچنین نشانه تجدید عهد و بیعت ما با قیام کربلا و درک درست و با بصیرت ما از فلسفه عاشورا است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.