• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

هزینه علی الحساب حج افزایش یافت

  • کد خبر : 17784
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
هزینه علی الحساب حج افزایش یافت
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سهمیه ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفری ایران در حج آینده، از افزایش هزینه این سفر معنوی خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی با حضور در یکی از برنامه‌های رسانه ملی با اشاره به آغاز ثبت‌نام حج تمتع از نیمه دی ماه اظهار داشت: محاسبه کامل قیمت حج هنوز انجام نشده است، این مبلغ با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چند درصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود. 

وی با بیان اینکه است قیمتی که الان اعلام می‌کنیم کارشناسی نباشد، ولی درمرحله پیش ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب زائران باید ۱۴۰ میلیون تومان بپردازند، ادامه داد: تاکنون سهمیه حج ایران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است که البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با توجه به افزایش جمیعت کشور، در حال انجام است تا این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد. 

رئیس سازمان حج و زیارت درباره کاهش مدت زمان سفر حج تمتع نیز گفت: عربستان در این‌باره یک تعلیماتی دارد؛ کشور‌هایی که بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت زائر دارند ملزم هستند سفری ۳۰ روزه داشته باشند، از طرفی باید ظرفیت ناوگان هواپیمایی داخلی را درنظر گرفت. البته ما برای کاروان‌هایی که در روز‌های پایانی حج اعزام می‌شوند، زمان کوتاه‌تری را درنظر گرفته‌ایم. کوتاه شدن زمان حج تاثیری روی هزینه این سفر ندارد. 

حسینی با اشاره به اینکه برای حج ۱۴۰۳، ودیعه‌گذاران در سه مرحله فراخوانده می‌شوند، گفت: نخست افرادی که تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ و در مرحله سوم ودیعه‌گذاران تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ فراخوانده می‌شوند.سازمان حج و زیارت پیش از این در اطلاعیه پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ اعلام کرده بود که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا اول مردادماه به صورت روزشمار تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها فراخوانده خواهند شد.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.