• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
رئیس جمهور:

هرگز مدیر پشت میزنشین نبوده و نخواهم بود

  • کد خبر : 15593
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
هرگز مدیر پشت میزنشین نبوده و نخواهم بود
آیت الله رئیسی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس جمهور هرگز مدیر پشت میزنشین نبوده و نخواهم بود و مشکلات و مسائل کشور را تا حصول نتیجه در میدان پیگیری خواهم کرد، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شرکت‌های تولیدی و صنعتی نیز باید مجاهدانه و پیگیرانه مسائل، وظایف و ماموریت‌های خود در امر رونق تولید در کشور دنبال کنند.

به گزارش ریاح نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنج‌شنبه در قالب «دومین جلسه رفع مشکلات خاص تولیدکنندگان» و به فاصله دو هفته از برگزاری جلسه اول،‌ میزبان مدیران ۵ شرکت تولیدی، صنعتی و تعاونی کشور بود و در نشست‌هایی جداگانه با مدیران این شرکت‌ها در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی، صنعتی و تعاونی قرار گرفت.

در این جلسه، مدیران شرکت‌های «هلدینگ پیشران الکتریک شریف (توسن خودرو)»، «کارخانجات صنایع کاغذی زاگرس»، «پروژه مسکن سبحان قرچک»، «شرکت سرجین بافت بهبهانی» و «شرکت ایران ترانسفو» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و نیرو، معاون اجرائی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی،‌ رئیس سازمان استاندارد و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در دیدار با دکتر رئیسی به بیان مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی و صنعتی خود پرداختند.

مدیر «هلدینگ پیشران الکتریک شریف (توسن خودرو) در این جلسه مشکلات خود در زمینه عدم اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید دانش بنیان، عدم توسعه زیر ساخت ایستگاه شارژ و تعویض باتری موتور سیکلت و وجود استاندارهای سختگیرانه را در حضور رئیس جمهور مطرح کرد.

مدیر «کارخانجات صنایع کاغذی زاگرس» با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفری و توان جلوگیری از خروج ارز و صرفه‌جویی اقتصادی از مشکل دریافت تسهیلات جهت اتمام پروژه این کارخانه سخن گفت.

«پروژه مسکن سبحان قرچک» با مسئله مقاوم‌سازی ساختمان‌های پروژه، اجرای سیستم دفع فاضلاب واحدهای احداثی و تجهیز بلوک‌ها به آسانسور مواجه بود.

مدیر «شرکت سرجین بافت بهبهانی» در دیدار با رئیس جمهور مشکل مسدود شدن حساب‌های تجاری و کارت بازرگانی این شرکت بدلیل پرونده‌های مختلف تعزیراتی و تعطیلی ۹۰ درصد ظرفیت شرکت را مطرح کرد و مدیر «شرکت ایران ترانسفو» نیز ضمن گلایه از انباشت مطالبات این شرکت از شرکت توانیر، در زمینه مساعدت برای امکان ترخیص کالاهای غیر گمرکی خریداری شده و تجدید نظر درخصوص تهاتر بدهی ارزی شرکت توانیر با این شرکت درخواست داشت.

رئیس جمهور پس از شنیدن صحبت‌های مدیران این شرکت‌ها، از وزرا و مقامات مربوطه توضیحات هر یک از این پرونده‌ها را اخذ کرده و با جمع‌بندی نظرات مطرح شده، دستورات لازم را با تعیین زمان اقدام صادر و مسئولان مربوطه را به پیگیری و رفع مشکلات آنان و همچنین گزارش اقدامات صورت گرفته به دولت مکلف کرد. 

در اولین جلسه رفع مشکلات خاص تولیدکنندگان نیز مدیران شرکت‌های «کاله»، «بهیارصنعت اصفهان»، « مجتمع آهن و فولاد بافق»، « خودروسازی زامیاد»، «شیشه کاوه» و «آی تی آی شیراز» با رئیس جمهور دیدار کرده بودند که در ابتدای نشست امروز، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور گزارشی از آخرین پیگیری‌ها نسبت به وضعیت آن‌ها ارائه کرد.

رئیسی همچنین طی سخنانی در پایان این جلسه، بروکراسی اداری را یکی از موانع جدی بر سر راه تولید در کشور عنوان کرد و برگزاری نشست‌های مشترک، تعاملی و مستمر برای رفع این مشکلات را از مسئولیت‌های مدیران دستگاه‌های اجرائی کشور دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات شرکت‌های تولیدی و صنعتی کشور قابل حل است و راه حل آن نیز نه در خارج از مرزها بلکه در دستان مدیران توانمند و جهادی کشور است، تصریح کرد: یکی از ملزومات حل مسائل کشور اکتفا نکردن به بیان مشکل و مواجه میدانی برای حل آن‌هاست.

رئیسی در ادامه با ضروری دانستن مباشرت همه دستگاه‌های اجرای برای رفع موانع تولید و حل مشکل تولیدکنندگان، رشد تولید را نیازمند کار مداوم و مجاهدانه دانست.

رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس جمهور هرگز مدیر پشت میزنشین نبوده و نخواهم بود و مشکلات و مسائل کشور را تا حصول نتیجه در میدان پیگیری خواهم کرد، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران شرکت‌های تولیدی و صنعتی نیز باید مجاهدانه و پیگیرانه مسائل، وظایف و ماموریت‌های خود در امر رونق تولید در کشور دنبال کنند.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=15593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.