• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

هرگز به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنيد

  • کد خبر : 17463
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
هرگز به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنيد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هيچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند، اعتماد بی جا در این فضا به هر شخصی، می تواند شما را در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار کند.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سيد مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در بين استفاده کنندگان از فضای مجازی افرادی هم هستند که به دليل عدم آشنایی در استفاده از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنين با اعتماد به افراد ناشناس و نداشتن سواد سایبری لازم در دام مجرمان سایبری گرفتار می شوند.

وی افزود: اغلب بزه‌ديدگان با اعتماد کردن به افراد غريبه در فضایی که هويت آنان نامشخص بوده و مورد اطمينان نيستند اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی و شخصی خود و يا خانواده‌ خود برای اين افراد می کنند و بدين ترتيب احتمال سوءاستفاده ازاطلاعات ارسالی توسط مجرمان سايبری را افزايش می دهند.

این مقام انتظامی با بيان اينکه اعتماد به افراد غريبه و ناشناس و قرار دادن اطلاعات شخصی در اختيار آنها پايان خوشی را نخواهد داشت، تصریح کرد: برخی از کاربران پس از ارسال اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با تهديد به انتشار آن توسط مجرمان روبه رو شده و به دنبال آن ممکن است با اخاذی های مالی فرد شیاد روبه رو شوند که همه‌ ی اين دردسرها و مشکلات فقط با اعتماد بی مورد به افراد در فضای مجازی صورت می گيرد.

رئیس پلیس فتا استان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می توانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و يا از طريق سايت پليس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوريت‌های سايبری با ما در ميان بگذارند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.