• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
شهردار اصفهان:

مبارزه با فساد با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت

  • کد خبر : 9930
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
مبارزه با فساد با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت
شهردار اصفهان گفت: اقداماتی طی سال اخیر در مسیر شفافیت و عدالت و مبارزه با مفاسد در شهرداری انجام شده و این اقدامات با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به گزارش ریاح، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان در نشست با اعضای شورای مرکزی دیده بان شفافیت و عدالت اصفهان ضمن تشریح اقدامات یک سال اخیر در مسیر شفافیت و عدالت و مبارزه با مفاسد در شهرداری، اظهار داشت: این اقدامات با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با تبیین جزئیاتی از سامانه درخواست غیرحضوری (الکترونیکی  و بدون نیاز به مراجعه) پروانه ساختمان و نیز سامانه اعلام وقوع تخلف در شهرداری (سوت زنی)، افزود: سعی می‌کنیم تا پایان سال جاری، ۹۰ درصد خدمات شهرداری غیر حضوری شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه، علاوه بر مقابله با دلالی و برخورد با اشخاص مفسد، بر اصلاح فرایندها و مبارزه با فساد در فرآیندها اصرار می‌شود، افزود: هم‌اکنون پرونده‌های قابل توجهی در جریان مبارزه با فساد در شهرداری در دست بررسی است و عزم شهرداری و شورای شهر در این خصوص جدی و مستمر است.

شهردار اصفهانم بیان کرد: اصلی‌ترین نیت من برای حضور در این مسؤولیت؛ مبارزه با فساد، جمع کردن سفره رانت و بازگرداندن بخشی از اعتماد مردم به نظام بوده است و بر همین اساس، مبارزه با فساد از همان روز اول مسؤولیت، مدنظر بود.

وی با اشاره به فهرستی از امور مهم بلاتکلیف که در دست حل و فصل است، افزود: بعضی از این موارد چندین دهه لاینحل مانده بود مانند مسأله علی‌آباد کلنگان  که از سال ۱۳۴۷ تا کنون بلاتکلیف بود و حل و فصل شد.

در این جلسه، سیدمهران نحوی، رئیس دیده بان شفافیت و عدالت اصفهان، با تاکید بر اینکه دیده بان از مدیریت و کارشناسان شهرداری برای اقدامات انجام ‌گرفته در شفاف‌سازی اطلاعات و فرایندها به‌ویژه در تعریف و یا تقویت سامانه‌های هوشمند و حذف امضاهای طلایی و برخورد با توافقات مفسده خیز تشکر و قدردانی می کند، تاکید کرد:  برای هرگونه مساعدت و همکاری به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و غیر حکومتی، در جهت حذف مسیرها و فرایندهای فساد آور و تاریک و ایجاد رانت‌های ویرانگر آماده ایم.

وی همچنین بر اهمیت قرارگیری اطلاعات کامل مناقصات، قراردادها و مساعدت‌های مالی و افراد مرتبط با پروژه‌ها و اعضای هیئت‌امناها و نظایر آن در سامانه‌های شهرداری تاکید کرد و افزود: این امر، شهرداری را به مثابه اطاقی شیشه‌ای قرار می دهد و قابل نظارت توسط عموم مردم خواهد کرد.

نحوی با اشاره به اهمیت آموزش در روند مبارزه با فساد، از آمادگی سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت اصفهان در برگزاری دوره‌های آموزشی برای معاونین، مدیران، کارکنان، مرتبطان با شهرداری مانند کارشناسان، ناظران فنی، و مهندسین مشاور در موضوع عدالت، مبارزه با فساد و شفافیت خبر داد و افزود: آموزش‌های عمومی مردمی و خاص برای سوت زنی در جوامع اولویت‌دار مانند رسانه‌ها، خبرنگاران، بسیج، کانون‌های فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تربیت خبرنگاران حقیقت‌یاب در موضوع عدالت، مبارزه با فساد و شفافیت از جمله مواردی است که قابلیت اجرا خواهند داشت.

در پایان جلسه، شهردار اصفهان با استقبال از پیشنهادات دیده‌بان به ویژه در برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد: در مسیر شفافیت و مبارزه با فساد، بخصوص در تغییر نگرش‌ها حتما از کمک دیده‌بان استفاده خواهیم کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.