• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
رئیس مجلس:

ما با فرهنگ انقلاب اسلامی، تهدید و فرصت نداریم. هرچه داریم فرصت است

  • کد خبر : 17277
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
ما با فرهنگ انقلاب اسلامی، تهدید و فرصت نداریم. هرچه داریم فرصت است
قالیباف گفت: ما با فرهنگ انقلاب اسلامی، تهدید و فرصت نداریم. هرچه داریم فرصت است، اما دو دستۀ فرصت باریسک و بدون‌ریسک داریم. آنجاکه جهش و تحول اتفاق می‌افتد، حتماً باید فرصت‌های باریسک را انتخاب کنند. فرصت‌های بدون‌ریسک برای مدیریت و اداره است. برای تحول نیست.

به گزارش ریاح نیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش «چیستی و چگونگی قرارگاهی شدن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» گفت:  اگر کسی خسته شده است، به آن‌ها می‌گوییم به پشت سر نگاه کنید که چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته‌ایم و چه پیشرفت‌هایی داشتیم. اما وقتی کسی غرّه شود، به او می‌گوییم به مسیر آینده نگاه کند که چه چالش‌هایی پیشِ‌رو داریم که باید حلشان کنیم. این دو موازنه است که همواره ما را در مسیری درست و محکم نگاه می‌دارد که نه خسته و نه غرّه شویم.

وی افزود:  مقام معظم رهبری در حوزۀ سیاست فرهنگی بحثی دربارۀ موازنۀ فرهنگی دارند. هم باید فرصت‌ها را بشناسیم و هم تهدیدها را مهار کنیم. اگر به مسیری که از ابتدای پیروزی انقلاب طی کرده‌ایم بنگریم، می‌بینیم که به توازن و تعادل در حوزۀ فرهنگ توجه نکرده‌ایم.گام‌به‌گام که از انقلاب فاصله گرفتیم، جنبۀ اقدامات سلبی بر اقدامات ایجابی در حوزۀ فرهنگ غلبه کرد. این یکی از دلایل مهم مشکلات امروز ما است. 

قالیباف ادامه داد:  اکنون شورای عالی امنیت کشور وظیفۀ حفاظت از تمامیت ارضی کشور را دارد و نگذارد کشور تجزیه شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی هم داریم. این شورا هم وظیفه دارد نگذارد تجزیۀ اجتماعی رخ دهد.

وی گفت:  امروز که قرار نیست کردستان و سیستان و بلوچستان از ما جدا شود. هرگز این اتفاق نمی‌افتد. اما اگر از داخل و خارج ذهن هشت میلیون جوان را از ما دور کردند و هرچه خواستند در ذهن آن‌ها قرار دادند، باید بپذیریم این تعداد از ما تجزیه شده‌اند. لذا اگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌نشینیم، نباید اجازه دهیم این تجزیه اتفاق بیفتد.اگر یک تکۀ فیزیکی از خاک کشور را می‌گرفتند، خون می‌دادیم تا آن تکه به سرزمین ما بازگردد. اما وقتی ذهن فردی از ما جدا شود، متأسفانه کاری نمی‌کنیم. 

رئیس مجلس اظهار داشت: در دورۀ مسئولیتم در ناجا، زمان دولت آقای خاتمی، چند بند تعریف کردیم که گفتیم حل می‌کنیم. به من گفتند همه را بگذار کنار، فقط یک بند را حل کنید. گفتند برو فرهنگ بستن کمربند را حل کن و بعد دربارۀ بقیۀ بندها صحبت کنیم؛ شش ماه هم فرصت دارید.

وی تاکید کرد: من گفتم این موضوع را هفتادروزه حل می‌کنم و نشان می‌دهم بالای ۷۵درصد مردم کمربند خواهند بست. فقط خواهشم این است که مصاحبه‌ای دربارۀ این موضوع نکنید.

قالیباف تصریح کرد:  ۴۵ روز بعد نامه نوشتم که آماده‌ام برای ارائۀ گزارش و ارزیابی وضعیت بستن کمربند در جامعه. همۀ شما دیدید که مردم کمربند بستند و این فرهنگ جا افتاد. 

قالیباف گفت: ما با فرهنگ انقلاب اسلامی، تهدید و فرصت نداریم. هرچه داریم فرصت است، اما دو دستۀ فرصت باریسک و بدون‌ریسک داریم. آنجاکه جهش و تحول اتفاق می‌افتد، حتماً باید فرصت‌های باریسک را انتخاب کنند. فرصت‌های بدون‌ریسک برای مدیریت و اداره است. برای تحول نیست.
 
وی گفت: شهید سلیمانی همواره می‌گفت فرصت‌های ما در دل تهدیدات قرار دارد. اما متأسفانه گاهی به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که متأسفانه فرصت‌ها نیز به تهدید تبدیل می‌شوند. 

قالیباف بیان کرد:  استراتژی یعنی اقدام، استراتژی چیزی نیست که بنویسیم و بگذاریم روی طاقچه. استراتژی باید به ما تاکتیک یا تکنیک بدهد. باید روش و ابزار بدهد. استراتژی باید به ما هدف بدهد، روش بدهد، و ابزار بدهد. وگرنه در میدان کاری پیش نمی‌رود. 
پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.