• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
0

لینک‌های جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد

  • کد خبر : 17405
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
لینک‌های جعلی سهام عدالت همچنان قربانی می‌گیرد
رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام رسان واتساپ و هدایت کاربران به لینک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار کرد: پیرو ارجاع پرونده یکی از شهروندان با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی و نظر به حساسیت موضوع و فراگیر شدن حوزه فیشینگ و بدافزار‌های متداول، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا ا ستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد متهم با شگرد ارسال پیامی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت در پیام رسان واتساپ  و هدایت شاکی به لینک جعلی، اطلاعات بانکی او را سرقت کرده و سپس اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب او می کند.

مرتضوی گفت: همچنین تحقیقات نشان داد این متهم از افراد سابقه دار در برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب های مردم است که فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته و  به صورت گسترده و حرفه‌ای اقدام به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی مردم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: سرانجام اقدامات فنی و تخصصی و رصد هوشمندانه، مخفیگاه متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از منزل وی آلات و ادوات جرم کشف شد.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم  ضمن عدم ورود به آدرس‌های اینترنتی مندرج در پیام‌های دریافتی از سرشماره‌های ناشناس، در صورت نیاز به پرداخت وجه به صورت اینترنتی از اصالت و درستی آدرس درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کنند.

راه اندازی تلفن گویای پلیس فتا اصفهان

مرتضوی بیان کرد: تلفن گویای آموزشی مرکز تشخیص و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری پلیس فتا استان اصفهان به شماره ۳۱۱۰-۰۳۱ راه اندازی شده و شهروندان با بهره گیری از این تلفن می‌توانند از آخرین شیوه و شگرد‌های شیادان و مجرمان سایبری مطلع شوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: همچنین شهروندان با شماره گیری این تلفن می‌توانند ضمن آشنایی با موضوعات پیشگیرانه، روش های ارتباط با پلیس فتا، نحوه همکاری با پلیس فتا، نحوه تشکیل پرونده و شکایت از مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی، گزارش‌های خود از جرایم اینترنتی را نیز اعلام و همچنین نکات مربوط به اعتبارسنجی کسب و کارهای اینترنتی را نیز دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا هم کماکان با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و چنانچه هم‌وطنان در دام مجرمان سایبری گرفتار شدند می‌توانند با این شماره نیز تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.