• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

فلسفه اصلی نزول قرآن هدایتِ مردم و جدا کردن حق از باطل است

  • کد خبر : 18974
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
فلسفه اصلی نزول قرآن هدایتِ مردم و جدا کردن حق از باطل است
حضرت آیت اللّه مظاهری: قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانۀ الهی است که فلسفۀ اصلی نزول آن از سوی خداوند متعال، هدایتِ مردم و جدا کردن حق از باطل است

به گزارش ریاح نیوز، حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» به نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان پیامی ارسال کردند که به متن پیام به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم
قال الله سُبحانه و تَعالی: «تَنزِيلُ ٱلكِتابِ مِنَ ٱللَّهِ ٱلعَزِيزِ ٱلحَكِيمِ»

قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانۀ الهی است که فلسفۀ اصلی نزول آن از سوی خداوند متعال، هدایتِ مردم و جدا کردن حق از باطل است: «هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَيِّنَاتٍ مِنَ الهُدی وَ الْفُرْقَانِ».

از این رو همۀ فعالیّت‌های مبارکی که در حولِ محور قرآن کریم شکل می‌گیرد و از آن جمله، نمایشگاه قرآن و عترت، باید در همین طریقِ نورانی، طیِّ مسیر نماید و جهت‌گیری اصلی همۀ برنامه‌های آن، روشنگری و هدایت و نیز جدا کردن حق از باطل باشد.

بی‌تردید این «روشنگری»، از طریق انتقال مفاهیم و پیام‌های متعالی قرآن مجید و کاربردی‌سازی آن نسبت به مسائل و مشکلات انسان معاصر و دنیای کنونی و تلاش و مجاهدت برای عملی ساختن این پیام‌ها انجام می‌پذیرد.

قرآن کریم، کتابِ عمل و مجاهدت است و صِرف قرائت و ترویج آن، بدون عمل، نتیجه‌بخش نیست: «وَ الَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ». سعی و تلاش خالصانه و مجدّانه برای عمل به تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز و جامعه‌ساز قرآن کریم، قطعاً هدایت و سرافرازی انسان و سلامت و سربلندی جامعه را در پی دارد.
به امید آنکه همۀ ما بتوانیم به تعالیم والای این کتاب مقدس، به‌درستی عمل نماییم.

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان را گرامی داشته و اهتمام و سعی همۀ دست‌اندرکاران این نمایشگاه را تحسین نموده و از همۀ آنان تشکّر و تقدیر می‌نماییم. توفیقات همگان را از خداوند تعالی مسألت می‌کنم.

حسین المظاهری
۱۹ / اسفند / ۱۴۰۲
۲۸ / شعبان المعظم / ۱۴۴۵

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.