• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

طرح ملی ترویج کارآفرینی و تور فناوری در کشور اجرا می‌شود

  • کد خبر : 9660
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
طرح ملی ترویج کارآفرینی و تور فناوری در کشور اجرا می‌شود
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به طرح ملی ترویج کارآفرینی و تور فناوری، گفت: بر اساس این طرح از ۳۰ هزار دانشجو با پرداخت یک میلیون تومان به هر نفر برای شرکت در دوره‌های مهارت‌ورزی و کارآفرینی حمایت می‌شود.

به گزارش ریاح، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور کشور، با اشاره به شعار سال گفت: تولیدی مد نظر است که اشتغال آفرین، دانش‌بنیان و مبتنی بر نیازهای کشور باشد؛ در همین راستا ما ۵ راهبرد اصلی را در معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی ما تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است، تصریح کرد: جایگاه مراکز رشد در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور ویژه است و به نوعی بین مراکز دانشگاهی و پارک‌های علمی و فناوری واسط هستند.

خیرالدین گفت: سیر تکاملی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری به گونه‌ای است که باید حتما در مجموعه‌های کشور مرکز کارآفرینی و نوآوری شکل گرفته باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: در بند «ت» قانون جهش تولید دانش‌بنیان به وزارت علوم و وزارت بهداشت اجازه داده شده است که پردیس‌های دولتی و خصوصی را ایجاد کند، بنابراین امیدواریم این پردیس‌ها را در استا‌ن‌ها داشته باشیم. ما تاکنون پردیس‌های تخصصی و دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی را ایجاد کردیم و قرار شده که در ۱۰ استان پردیس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما ۲۴۶ مرکز رشد فعال داریم، گفت: این مراکز باید شرکت‌ها را مستقر کنند تا به نوعی ورودی و خروجی داشته باشند، باید بتوانیم فعالیت این مراکز را رصد و آن‌ها را ارزیابی کنیم. قطعا مجوز مراکزی که فعال نباشند، لغو می‌شود.

خیرالدین با اشاره به طرح «تانا» در استان‌ گفت: این طرح با همکاری استانداری و پارک‌های علم و فناوری اجرا می‌شود و اکوسیستم نوآوری و فناوری استان را تقویت می‌کند و در این طرح مراکز رشد نقش بسیار مهمی دارند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: ما اعتقاد داریم در هر استان یک پارک علم و فناوری داشته باشیم اما باید در هر شهرستان یک مرکز رشد وجود داشته باشد.

وی با اشاره به طرح ملی ترویج کارآفرینی و تور فناوری گفت: بر اساس این طرح از ۳۰ هزار دانشجو با پرداخت یک میلیون تومان به هر نفر برای شرکت در دوره‌های مهارت‌ورزی و کارآفرینی حمایت می‌شود، در تور فناوری نیز افراد با دستاوردهای مراکز رشد آشنا می‌شود.

خیرالدین اظهار کرد: جایزه یونسکو را هم در این حوزه داریم که قرار است با همکاری دانشگاه تهران اجرا شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به طرح دستیار فناوری نیز اشاره کرد و گفت: در تلاشیم که مراکز رشد فناوری نیز بتوانند در این طرح شرکت کنند و تا کنون ۲۰ هزار دانشجو در این طرح ثبت نام و از آن استقبال کردند.

وی افزود:در این طرح دانشجویان به مدت ۶ ماه در شرکت‌های فنّاور فعالیت می‌کنند و به دانشجویان کارشناسی یک میلیون تومان و به دانشجویان ارشد ۲ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

خیرالدین اظهار کرد: تجاری‌سازی فناوری و اشتغال آفرینی دانش‌بنیان برای ما اهمیت دارد و همچنین طرح پسا دکترای فناوری را داریم که متقاضیان می‌توانند به صورت کامل‌تر در این حوزه فعالیت کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۱۶ اتاق فکر با ۳۰۰ نخبه در وزارت علوم راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در اتاق‌‌های فکر انجام شده است.

وی با اشاره به سامانه سدف گفت: همه مراکز رشد باید در این سامانه و همچنین در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها یا به اختصار سامانه نان اطلاعات خود را ثبت کنند.

نشست مدیران مراکز رشد کشور با همکاری معاونت نواوری و فناوری وزارت علوم در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از چهارشنبه ۱۵ تیرماه آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ادامه دارد.

در این نشست که بیش از ۱۵۰ نفر از مدیران مراکز رشد کشور و مسؤولان مرتبط حضور دارند، به بیان چالش‌ها و راهکارهای امروز عرصه فناوری و نوآوری کشور پرداخته می‌شود. تور بازدید از مراکز علمی و فناوری و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این نشست دو روزه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9660
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
  • 135 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.