• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

ضرورت برنامه‌ریزی برای مسکن و اقلام خوراکی و کنترل آن ها

  • کد خبر : 16592
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۹
ضرورت برنامه‌ریزی برای مسکن و اقلام خوراکی و کنترل آن ها
استاندار اصفهان گفت: باید در دو حوزه مسکن و اقلام خوراکی با برنامه ریزی بیش از پیش در حوزه تولید و توزیع برنامه‌ریزی داشته باشیم و تورم استان نیز با همت مسؤولان و همکاری مردم به بهترین نحو کنترل شود.

به گزارش ریاح نیوز، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست بررسی و کنترل تورم استان در دو حوزه مسکن و اقلام خوراکی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار استان اصفهان، انتظار می‌رود تورم استان نیز با همت مسؤولان و همکاری مردم به بهترین نحو کنترل شود.

 وی ادامه داد: یکی از چالش‌های بسیار مهم مردم ما در استان در بخش تورم موضوع مسکن است، در این خصوص گلوگاه‌ها شناسایی و هر یک در شورا و قرارگاه خاص خود مطرح و درحال پیگیری است.

مرتضوی متذکر شد: ساماندهی اتباع در قرارگاه اتباع خارجی استان بررسی می‌شود تا حضور متمرکز اتباع مجاز در مناطق خاص موجب برهم خوردن نظم بازار مسکن در برخی مناطق و شهرستان‌های استان نشود.

وی متذکر شد: همچنین در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان موارد آموزش فعالان حوزه مسکن، بازدیدهای میدانی از عملکرد مشاوران املاک، بررسی قراردادهای مسکن و شناسایی و مسکن‌های خالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرتضوی با تأکید بر ساخت مسکن در استان، ادامه داد: موضوع ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن نیز با جدیت در شورای مسکن استان دنبال خواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوع بعدی این نشست به تورم اقلام خوراکی است، در این راستا می‌طلبد اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد و با برنامه ریزی بیش از پیش در حوزه تولید و توزیع برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مرتضوی با تأکید بر افزایش نظارت‌ها در حوزه اصناف، گفت: در مورد نظارت‌ها نیز تعزیرات پیگیری‌های لازم را در بازار داشته باشد و در صورت نیاز و اجحاف در حق مصرف کننده با جدیت ورود کند.

وی افزود: حضور در بازار اگر به نحو مدبرانه باشد اثر مثبت دارد و اگر نامناسب باشد اثر منفی می‌گذارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: موضوع کنترل تورم و رشد تولید مطالبه ریاست جمهوری است از این رو کمیته مشورتی برای کنترل نرخ تورم در کنار تدابیر دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

وی ادامه داد: این کمیته متشکل از مجموعه‌های دانشگاهی، تولیدی، صاحب نظران و متخصصان است و ذیل قرارگاه تحقق شعار سال تشکیل و محتوای آن قرارگاه در این کمیته تهیه شود تا با نگاه عالمانه در حوزه کنترل تورم بتوانیم برنامه‌ریزی انجام دهیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ارتباط دولت سیزدهم با استان‌ها بسیار نزدیک است، گفت: چالش‌ها و معضلات به مدیریت استان مکاتبه شود تا به سطح ملی منعکس کنیم.

مرتضوی متذکر شد: جلسه کنترل تورم در استان، دو هفته یک بار در قالب ستاد تنظیم بازار یا قرارگاه تحقق شعار سال برگزار می‌شود تا به نتایج قابل قبولی که در امورات مردم تأثیر مستقیم داشته باشد، دست یابیم.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=16592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.