• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

شیرمردان و پاک زنان بختیاری بر عهد خود با خمینی کبیر استوار هستند

  • کد خبر : 18598
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
شیرمردان و پاک زنان بختیاری بر عهد خود با خمینی کبیر استوار هستند
استاندار چهار محال و بختیاری گفت: ۴۵ سال از ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ می‌گذرد روزی که نقطه عطفی را در روزهای بحرانی پیروزی انقلاب رقم زد در تمام این سالها شیرمردان و پاک زنان این دیار بر عهد خود با خمینی کبیر استوار و پابرجا باقی ماندند و با اوج غیرت و همیّت خود از آرمان‌های آن مرد بزرگ حراست کردند.

به گزارش ریاح نیوز، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری طی پیامی بیستم بهمن ماه سالروز بیعت بختیاری ها با حضرت امام خمینی(ره) که روز چهار محال و بختیاری نامگذاری شده است را تبریک گفت، در متن پیام چنین آمده است:

با سلام و صلوات بر محمد مصطفی(ص) و خاندان مطهرش و سلام تحیّت بر مردمان شریف استان سرافراز چهارمحال و بختیاری، خطه ای که مردمانش از نژاد سرداران، قهرمانان و فاتحانی هستند که دلاوری، سلحشوری و سخاوت از صفات بارز آنهاست.

این خصلت های ارزنده اهالی چهارمحال و بختیاری را چون نگین درخشانی در ایران اسلامی برجسته کرده است. اکنون ۴۵ سال از ۲۰ بهمن ۱۳۵۷ می‌گذرد روزی که نقطه عطفی را در روزهای بحرانی پیروزی انقلاب رقم زد در تمام این سالها شیرمردان و پاک زنان این دیار بر عهد خود با خمینی کبیر استوار و پابرجا باقی ماندند و با اوج غیرت و همیّت خود از آرمان‌های آن مرد بزرگ حراست کردند.

بختیاری‌های غیور و بصیر در زمانی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیعت کردند که نخست وزیر وقت از همتبارانشان بود و این اتفاق بزرگ به عنوان افتخاری ارزشمند در تاریخ این قوم آزاده درج شد.

اینجانب سالروز این واقعه غرورانگیز را تبریک عرض میکنم و نامگذاری این روز بنام روز چهارمحال و بختیاری را ارج می‌نهم و برای مردمان نجیب این سرزمین عزت و سربلندی مستدام از درگاه احدیت مسئلت دارم.

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.