• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد:

شناسایی ۱۳۰۷ سایت مجرمانه در فضای مجازی و عزم جدی در برخورد با ناهنجاری و تبلیغات مسموم در فضای مجازی

  • کد خبر : 10241
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
شناسایی ۱۳۰۷ سایت مجرمانه در فضای مجازی و عزم جدی در برخورد با ناهنجاری و تبلیغات مسموم در فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه پلیس فتا در سال جاری یک هزار و ۳۰۷ سایت مجرمانه در فضای مجازی را همکاران رصد کردند که شاهد کاهش عملکرد ۲۹ درصدی در این حوزه هستیم و عزم جدی در برخورد با ناهنجاری و تبلیغات مسموم در فضای مجازی داریم.

به گزارش ریاح نیوز، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرایط منطقه شرایط حساس و خاصی است و با توجه به اراده خداوند متعال علیرغم همه مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی، جایگاه نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای است که به‌واسطه غیرت این ملت بزرگ شکل گرفته است و نظام جمهوری اسلامی در ابعاد جهانی برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کند و روند مذاکرات هم‌روند مثبتی است و امیدواریم وضعیت به نحوی باشد که به نفع ملت ما باشد.

وی افزود: در استان اصفهان هم در مورد وضعیت امنیتی وضع قابل قبولی داریم و با تعاملات با دستگاه‌های امنیتی با عزم همکاران پلیس، در مهار و کنترل جرایم دستاوردهای خوبی در ۴ ماهه اول سال داشته‌ایم و نسبت به روند جرایم در سطح کشور وضعیت مطلوبی داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه پلیس آگاهی در مدتی که از سال جاری گذشته است در مورد برخورد با باندهای سرقت، ۱ و نیم درصد و در دستگیری سارقان ۲.۷ درصد رشد داشته‌ایم، در سایر سرقت‌ها، ۳.۱ درصد افزایش داشته‌ایم که عمدتاً سرقت‌های خُرد هستند. در این زمینه درخواست داریم بنابر دستورالعمل شورای امنیت کشور، سهم دستگاه‌ها در کنترل سرقت‌ها دیده شود. متاسفانه اکنون روند سرقت در حوزه برخی دستگاه‌ها مثل مخابرات یا برق افزایشی است که ضرر و زیان آن را مردم می‌دهند، درحالی که شاهد همت دستگاه‌ها در پیشگیری از سرقت و دفاع از بیت المال نیستیم.

در مورد کشف به وقوع شاهد شش درصد کاهش و در سرقت به عنف تغییری نداشتیم و در کشف سرقت به عنف شاهد کاهش ۳۲ درصدی هستیم. در حوزه سرقت مسلحانه در حد انگشتان دست نسبت به سال قبل افزایش داشتیم اما درمجموع چهار باند در داخل و خارج استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه عدد سرقت مسلحانه در استان به اندازه انگشتان دست است، گفت: سرقت مسلحانه نسبت به سال قبل افزایش داشته است، همچنین امسال شاهد افزایش ۵۱ درصدی کشف به وقوع در سرقت‌های مسلحانه در استان هستیم که در میان کشفیات، تعدادی از سرقت‌های مسلحانه از استان‌های دیگر هم بوده است.

درباره جعل ۱۶.۴ درصد کاهش و در کشف به وقوع جعل ۵.۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

کلاه‌برداری ۷.۸ درصد افزایش و کشف به وقوع ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

 همچنین در بحث قتل شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده‌ایم که بیشتر این آمار قتل مربوط به وقوع در نزاع و ۲۰ درصد مربوط به قتل‌های خانوادگی و هفت درصد به علت مسائل اخلاقی بوده که این موضوعات بسیار نگران‌کننده است. میزان قتل در استان اصفهان نسبت به استان‌های دیگر عدد بالایی نیست، اما همین وضعیت هم در شأن اصفهان نیست.کشف به وقوع قتل ۳۱ درصد کاهش داشته است و کشف این مورد نسبت به مدت مشابه قتل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

در بحث تجاوز به عنف ۲۳.۷ درصد کاهش و در حریق عمدی هم ۶۲ درصد کاهش داشته‌ایم و کشف به وقوع این موضوع ۳۳ درصد کاهش داشته است.

در حوزه پلیس فتا در سال جاری یک هزار و ۳۰۷ سایت مجرمانه در فضای مجازی را همکاران رصد کردند که شاهد کاهش عملکرد ۲۹ درصدی در این حوزه هستیم و عزم جدی در برخورد با ناهنجاری و تبلیغات مسموم در فضای مجازی داریم.  همچنین در حوزه سایت‌های مجرمانه غیرقابل پیگیری شاهد افزایش رصد هفت درصدی همکاران هستیم که همکاران ما در پلیس فتا توانستند شش طرح عملیاتی و ۸۸۶ سایت مجرمانه را شناسایی و برخوردهای لازم را انجام دهند.

در مورد طرح‌های اراذل‌واوباش در فضای مجازی ۸۲ مورد رصد و ۴۵۶ سایت بسته شده است، در مورد سایت‌های خریدوفروش سلاح ۳۹۴ مورد فعال بودند که ۲۳۹ مورد آنها بسته شده است.

در مورد سایت‌های داروهای غیرمجاز ۳۲۰ مورد رصد انجام شده و در مورد آرایشگران زنانه بدون رعایت ضوابط ۲۳۰ مورد رصد شده و ۸۰ مورد صفحات مستهجن رصد و عمده آن‌ها فیلتر شده است.

۸۱۱ مورد بازدید نظارتی در استان اصفهان صورت گرفته است که شاهد رشد ۲۳ درصدی در این حوزه هستیم همچنین در این بازدیدها ۳۶۱ مورد کسب‌وکارهای اینترنتی شناسایی‌شده است که ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته در این حوزه رشد داشته‌ایم. ۴۶ مورد آموزش سواد رسانه‌ای و آسیب‌های اجتماعی و انتشار ۱۷۴ محتوای آموزشی پیشگیرانه در سایت‌های مختلف انجام شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ هزار تماس با سامانه فوریتی پلیس فتا (۰۹۶۳۸۰) صورت گرفته که بیشتر جنبه مشاوره تخصصی داشته است که عمده جرایم در فضای مجازی به دلیل کمبود آموزش است. روند رسیدگی به پرونده‌های حوزه سایبری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی داشته است، همچنین ۴۴.۲ درصد افزایش کشفیات و ۱۱ درصد کشف به وقوع داشته‌ایم.

در بحث برداشت غیرمجاز آمار کشوری نشانگر ۸۰ درصد رشد بوده است و مزاحمت‌های اینترنتی هم رشد چندانی نداشته و زیر یک درصد بوده است دسترسی غیرمجاز به داده‌ها ۱۷۴ درصد و انتشار فیلم‌های خصوصی ۱.۴ درصد رشد داشته است.

با تغییراتی که در کشور همسایه ما به‌عنوان عمده‌ترین تولید کننده مواد مخدر شکل گرفته، روند تولید مواد مخدر تغییر کرده و به سمت مواد مخدر صنعتی رفته است، بنابراین شاهد کاهش ورود مواد مخدر سنتی هستیم و در استان هم شاهد کاهش ۵۰ درصدی ورود موادمخدر بودیم.

در مورد کشفیات تا امروز ۱۱ تن و ۷۷۶ کیلو کشف موادمخدر داشتیم که نسبت به سال قبل که ۲۳ تن بود با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو بودیم و علت آن ورود کم موادمخدر از مرزهای افغانستان است.

۱۸۷ دستگاه خودروی سبک و سنگین و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت در مبارزه با موادمخدر توقیف شدند و ۱۱ قبضه سلاح از باندهای موادمخدر کشف شده است. عمده موادمخدر کشف شده (بیش از ۹ تن) تریاک، بعد از آن حشیش و بعد هروئین، شیشه و مورفین بوده است.

در چهار ماهه امسال در حوزه پلیس امنیت اقتصادی عملکرد بسیار خوبی داشتیم، ارزش ریالی کشفیات در این پلیس ۲,۲۷۵ میلیارد ریال بوده است که ۱۰ درصد افزایش میزان کالاهای مکشوفه، ۴۴ درصد میزان پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و تعداد متهمان دستگیر شده در قاچاق کالا ۱۲ درصد رشد و تعداد خودروهای توقیف شده هم ۵۱ درصد رشد داشته است.

در بحث احتکار پنج هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال ارزش موارد محتکره کشف شده است که ۱۷۰ درصد رشد کشف داشتیم، میزان کشفیات ۱۵۷ درصد رشد داشته است.

در مورد پلیس راهنمایی رانندگی در درون شهری با ۲۰ درصد کاهش تلفات جانی و در بحث تصادفات جرحی هم دو درصد کاهش داشتیم در مورد جمع تصادفات درون شهری روند افزایشی است و بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات امسال سواری با ۳۵ درصد و عدم توجه به جلو با ۳۴.۳ درصد و بیشترین ساعت تصادف در مدت زمان ذکر شده بین ساعت ۱۰ تا ۲۴ شب است که ۱۴.۳ درصد تصادفات در این ساعات بوده است و یکشنبه‌ها بیشترین روزهای تصادفات است.

در حوزه پلیس راه ۲۲ درصد کاهش تلفات جانی در صحنه و در تصادفات جرحی تعداد مجروحان ۱۸ درصد و ۱۵ درصد فقره‌های تصادف کاهش داشته است و مجموع تصادفات ۳۱ درصد در حوزه برون شهری افزایش داشته است.

میزان تصادفات در آزادراه اصفهان_ کاشان نگران کننده است که برخی از دلایل آن کوتاهی شرکت‌های خاص در نصب نیوجرسی‌هاست که این امر باعث کشته شدن ۱۰ نفر در تصادفات عمده سال قبل شد که موارد به دلیل نقص راه و فرسوده بودن گاردهای وسط بوده و انحراف خودروها عامل کشته دادن در آن است که این موارد به دادستانی ارائه شده است و در چهار ماهه امسال در این آزادراه ۱۷ نفر کشته و ۱۶۴ نفر مجروح داشتیم که در آمار پنج ساله ۱۱۰ مورد تصادف دارای کشته در این آزادراه به وقوع پیوسته است.

در بحث فعال‌سازی کمپ ماده ۱۶ همچنان دچار مشکل هستیم و در صورت ادامه این وضعیت افت شرایط رسیدگی به معتادان را خواهیم داشت چرا که بیش از دو سال و نیم است که راه‌اندازی این کمپ به تأخیر می‌افتد.

در مورد کارتن خوابی این افراد همان معتادان متجاهر هستند و باید ظرفیت‌های ماده ۱۶ طبق قانون در استان اصفهان ایجاد شود تا این افراد ساماندهی شوند و دولت موظف به جمع آوری، بازپروری و درمان و اصلاح آنهاست و پلیس، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای باید باهم همکاری کنند اما زیرساخت‌ها در استان هنوز تکمیل نیست و کمپ‌های ماده ۱۵ به صورت داوطلب و موقت این افراد را نگهداری می‌کنند که نگهداری موقت چاره کار نیست و اگر زیرساخت آماده شود کمتر از ۷۲ ساعت این معتادان متجاهر جمع‌آوری می‌شوند.

در مورد سگ گردانی نارضایتی مردم از چند وجه است که یکی از دلایل آن موارد بهداشتی است، چرا که این سگ‌ها در معابر و مجامع عمومی حضور می‌یابند و مردم این مطالبه را دارند که پیگیری این موضوع در مجامع و معابر انجام شود که اداره دامپزشکی هم مسئول هستند و باید از افرادی که سگ را برای کار و نگهداری گله نیاز دارند، حمایت شوند اما در موارد دیگر مسائل کنترلی و نظارتی جز خواسته مردم است اما همتی از دستگاه‌های استان در این مورد نمی‌بینیم اگرچه تذکرهای لازم داده شده اما کوتاهی‌هایی در این مورد از دستگاه‌ها وجود دارد.

حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی و عدم رعایت آن یک معضل فرهنگی است و دستگاه‌های فرهنگی باید به میدان بیایند چرا که علاوه بر کار کردن دشمن باید کم کاری‌های خود را هم در رعایت نکردن آن لحاظ کنیم و اگر دستگاه‌های فرهنگی کمک کنند این معضلات حل می‌شود اما در مورد افرادی که به صورت سازمان یافته در مورد ترویج فساد و فحشا فعال هستند به‌صورت جدی برخورد می‌کنیم. در مورد بدحجابی حتماً باید اقدامات فرهنگی انجام شود.

در مورد بدعت‌هایی که به عزاداری محرم راه پیدا کرده است، باید نسبت به فرهنگ‌سازی و اصلاح رفتارها اقدام کرد، اما اینکه فقط پلیس را مقابل این بدعت‌ها قرار دهیم خواسته دشمن است. در برخی شهرهای استان این موضوع لجاجت شده و باید کار فرهنگی انجام داد. امسال در برخی محلات پلیس اصلاً ورود نکرد و به مسئولان هیئت‌های مذهبی محول کردیم و شاهد این بودیم که قمه‌زنی در این محلات انجام نشد.

در دولت‌های مختلف نگاه‌ها به تشکل‌ها مختلف بوده است، در مورد بهبود شرایط اعتیاد در استان پلیس مبارزه با موادمخدر و معاونت اجتماعی در خدمت سمن‌های این حوزه است تا بتوانند در پاکسازی نقاط و محلات از اعتیاد مؤثر باشند.

جرایم توسط زنان محدود بوده و جرایم رخ داده غالباً توسط افراد غیربومی بوده است که این امر هم نیازمند تلاش مسئولان فرهنگی است.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.