• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
مجلس/دولت

سوال نماینده تهران از شریعتمداری درباره حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی

  • کد خبر : 5928
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۹
سوال نماینده تهران از شریعتمداری درباره حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی
نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سوالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرائط دشوار اقتصادی و حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم بکارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ریاح، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سوالی را از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد. 

خلاصه سوال:

دلائل عدم توجه به صرفه و صلاح اقتصادی مردم و ایجاد سر درگمی و نارضایتی آنان به جهت تحمیل هزینه های آزاد دارو و درمان در شرائط دشوار اقتصادی، در خصوص حذف شتابزده دفتر چه های تامین اجتماعی و عدم بکارگیری تمهیدات لازم چیست ؟


شرح سوال:


جناب آقای وزیر 
بر اساس اصل ۲۹ قاتون اساسی ، دولت موظف است حمایت های بهداشتی درمانی را برای یکایک افراد کشور تامین نماید . علیرغم انجام ، برنامه ششم سند توسعه کشور، سازمان تامین اجتماعی به نفع خود وبر خلاف اصل بالا و صرفه و صلاح مردم سراسر کشور ، از ابتدای اسفند سال گذشته بدون اتخاذ تمهیدات لازم اقدام به حذف دفتر چه های تامین اجتماعی نموده است . لطفا بررسی و پاسخ دهید .
۱- دلایل  تعجیل و عدم تعامل و اطلاع رسانی ناکافی در آموزش فرآیند نسخه نویسی و هماهنگی با داروخانه ها و مراکز درمانی و پزشکان چیست؟
۲- به گفته مدیر کل معاون سازمان تامین اجتماعی ، در تاریخ ۹۹/۱۲/۲۱ در حال حاضر ۵۰ درصد فرایند نسخه نویسی در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در استان تهران و ۷۷ بیمارستان در سطح کشور به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که بقیه مراکز در دست اقدام است . لذا زمان اتمام نصب نرم افزار باقی مراکز چه زمانی است ؟ ضمنا خسارات وارده به بیمه شدگان بواسطه پرداخت نقدی چگونه مستردد میگردد ؟
۳- مکانیزمهای تشویقی و تنبیهی بر عملکرد صحیح ، مراکز درمانی و داروخانه ها و پزشگان چگونه است ؟

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.