• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

سنت‌های غذایی کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 19143
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
سنت‌های غذایی کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان به‌عنوان ماه برکت آسمانی دارای جایگاهی ویژه در میان مسلمانان سراسر جهان است و با رسوم ویژه برگزار می‌شود. کشورهای مسلمان هر یک سنت‌های غذایی خاصی در این ماه دارند.

به گزارش ریاح نیوز، ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و مناسبت خاصی محسوب می‌شود، زیرا کتاب مقدس آن‌ها، قرآن، در شب استثنایی قدر در ماه مبارک رمضان بر پیامبر اسلام نازل شده است که مقدس‌ترین شب در تقویم اسلامی محسوب می‌شود. مسلمانان در ماه رمضان به انجام اعمال خیر بیشتر تشویق می‌شوند، زیرا ماه برکت است و ثواب اعمال نیک در آن چند برابر می‌شود. به دلیل اهمیت ماه رمضان، جوامع مسلمان در سراسر جهان این ماه را به شیوه‌های مختلف گرامی می‌دارند. هر کشور مسلمان در این ماه دارای سنت‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فردی است که غذا یکی از این سنن محسوب می‌شود.

سنت‌های غذایی ماه رمضان در سراسر جهان

اندونزی

مردم اندونزی به‌طور معمول برای افطار با غذای سبکی به نام تکجیل افطار می‌کنند. این غذا می‌تواند کولاک (یک دسر اندونزیایی که با شیر نارگیل، شکر نارگیل و برگ پاندان تهیه و همراه با چنار، کدو تنبل یا سیب‌زمینی شیرین پخته می‌شود) یا بوبور (به معنی فرنی) باشد. مردم همچنین عاشق خوردن انواع غذاهای سرخ‌شده هستند. نوشیدنی‌های محبوب اندونزیایی‌ها در این ماه نیز شامل آب نارگیل یا آب نیشکر با مقدار زیادی یخ است. پس از آن شام را با وعده‌های غذایی سنگین مانند برنج و غذاهای رشته‌ای می‌خورند. تهیه کلوچه برنجی با استفاده از کتوپات (برگ نارگیل) نیز در اندونزی نشانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان است.

سنت‌های غذایی ماه رمضان در سراسر جهان

مالزی

شیرینی‌ها و خوراکی‌های معروف ماه رمضان در مالزی شامل خرما، پودینگ، پفک کاری و نوشیدنی‌های سرد مانند دانه‌های سویا، آب نیشکر و نارگیل تازه است. یک سنت در هر ماه رمضان مالزی نیز تهیه بوبور لمبوک، یک فرنی ادویه‌دار خامه‌ای شامل گوشت، شیر نارگیل، ادویه‌جات و سبزیجات است.

پاکستان

شیرینی‌ها و خوراکی‌های معروف ماه رمضان پاکستان عبارتند از خرما، جلایبی (شیرینی ترد و آبدار به شکل مارپیچ)، پاکورا و ساموسا (میان‌وعده سرخ‌شده با آرد گرم، ادویه‌جات ترشی و مواد اصلی مانند پیاز، پنیر، سبزیجات یا گوشت)، چات میوه (سالاد میوه فصل)، همچنین نوشیدنی‌های سرد مانند نعنا لیمو، لاسی و سایر گیاهان طبیعی است.

سنت‌های غذایی ماه رمضان در سراسر جهان

مصر

مهشی یا دلمه یکی از غذاهای پرطرفدار مصر در ماه مبارک رمضان است که شامل برگ انگور پر از برنج است که در سس گوجه‌فرنگی و زیره پخته می‌شود. باقالی مصری نیز از جمله غذاهای این کشور در طول ماه رمضان محسوب می‌شود که اولین غذای سرو شده در این ماه و بخش اصلی بیشتر سفره‌های آن است.

از معروف‌ترین دسرها نیز می‌توان به کنافه و قطایف اشاره کرد که شیرینی‌هایی لذیذ، ترد و کره‌ای هستند. محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در مصر نیز در طول ماه رمضان شیرین‌بیان و هبیسکوس است. شیرینی‌هایی که سرو می‌شود شامل تمر هندی و الخروب است.

عربستان سعودی

مردم عربستان سعودی افطار خود را با آب و خرما شروع می‌کنند تا پس از یک روز طولانی روزه‌داری به آرامی خود را سیر کنند. همچنین بشقاب‌هایی از لوبیا با روغن زیتون و سمبوسه (دسری طعم‌دار پرشده با موادی مانند سیب‌زمینی، مرغ یا پنیر) سر سفره‌های آن‌ها وجود دارد.

سنت‌های غذایی ماه رمضان در سراسر جهان

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=19143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.