• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

سبد کامل واکسن کرونا در ۶۸ مرکز اصفهان ارائه می‌شود

  • کد خبر : 12653
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۹
سبد کامل واکسن کرونا در ۶۸ مرکز اصفهان ارائه می‌شود
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سبد کامل واکسن کرونا در ۶۸ مرکز مُنتخب بهداشتی و جامع سلامت در سراسر استان در دسترس مردم است.

به گزارش ریاح نیوز، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این مراکز، واکسن‌های اسپایکوژن، برکت پلاس، سینوفارم و نورا به متقاضیان تزریق می‌شود.

وی اظهار داشت: بطورکلی، واکسیناسیون کرونا در حدود یکهزار مرکز و پایگاه بهداشتی و خدمات جامع سلامت استان انجام می شود که سبد کامل در ۶۸ مرکز وجود دارد و در سایر مراکز فقط واکسن سینوفارم موجود است.

وی گفت: فهرست کامل این مراکز در پایگاه اینترنتی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نشانی phc.mui.ac.ir و در بخش ” واکسیناسیون”، همراه با ساعت کار آنها به مردم اعلام شده است.

به گفته عقدک، ۱۲ مرکز از بین مراکز منتخب واکسیناسیون استان در شهرستان اصفهان مستقر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز مُنتخب نیز برای شرق اصفهان(شامل شهرستان‌های جَرقویه، وَرزَنه، هَرَند و کوهپایه) در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مراکز مُنتخب دیگر نیز در سایر شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در باره موج هشتم کرونا و شیوع زیرسویه های جدید اُمیکرون، به سالمندان و گروه‌های آسیب پذیر از جمله بیماران زمینه‌ای و دارای نقص ایمنی توصیه می‌شود که برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: همه افرادی که حداقل ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن آنها گذشته است بدلیل‌اینکه آنتی بادی موثری در بدن آنها وجود ندارد، باید برای دریافت نوبت یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

عقدک تاکید کرد: دلیل توصیه به گروه‌های آسیب پذیر برای دریافت واکسن، احتمال مرگ و میر بالا ناشی از کرونا در میان آنها نسبت به سایر گروه‌هاست.

تاکنون حدود ۸۶ درصد جمعیت استان اصفهان دُز نخست، ۷۷ درصد دُز دوم، ۴۱ درصد دُز سوم و ۴ درصد دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان تاکنون حدود ۵۱۶ هزار نفر بطور قطعی مثبت به این بیماری مبتلا شده و حدود ۱۲ هزار نفر جان باخته‌اند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان(جز کاشان و آران و بیدگل) با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

پایان خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.