• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
استاندار ایلام:

‌‌روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز مهران تردد می‌کنند

  • کد خبر : 10745
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
‌‌روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز مهران تردد می‌کنند
استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان در مهران گفت:روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند.

به گزارش ریاح نیوز، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان که با حضور استاندار البرز، سردار شمشیری نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور در مهران و مجموعه اعضاء ستاد در فرمانداری مهران برگزار شد، گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر بحث مواکب است و باید هر چه سریعتر این مواکب برای خدمت رسانی به زوار فعال شوند.

وی در ادامه به استقبال بالای زوار از مرز بین المللی مهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه روزانه حدود ۲۸ هزار زائر از مرز مهران تردد می کند لازم است مواکب زودتر از موعد فعال شوند.

بهرام نیا در ادامه از چهار خطه کردن مسیر ایلام به مهران در مراحل نهایی خبر داد و گفت: عرشه پل صلواتی نیز به زودی نصب می شود و ظرف روزهای آینده بتن ریزی شده و حداکثر تا هفته آینده زیر بار ترافیک می رود.

استاندار ایلام در در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ارزاق به میزان لازم تامین خواهد شد و مسایل مربوط به تامین ارزاق، خوراک و بهداشتی و … با معاونت امور اقتصادی استانداری است.

وی در ادامه از تشکیل قرارگاه اربعین استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری خبر داد و گفت: هر یک از کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین یک نفر را به این قرارگاه معرفی می‌کنند و هر شب در نشست مربوطه حضور می یابند.

بهرام نیا افزود: پایش و رصد روزانه امور اربعین در دستور کار قرارگاه اربعین قرار می گیرد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با اقدامات و پیگیری های شهرداری ایلام ورودی و خروجی شهر ایلام و کمربندی شرقی ایلام ساماندهی شده است.

وی با اشاره به سایت چغاسبز شهر ایلام و قدردانی از مدیران مرتبط با تجهیز و تکمیل این سایت، گفت: ظرف سه هفته این اقدامات انجام شده است و تا روز دوشنبه نسبت به نصب آبسرد کن و نصب چادر ها در این سایت اقدام می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه مدیریت چغاسبز به عهده فرماندار ایلام خواهد بود، اضافه کرد: تا به امروز ۶۲۵ چراغ نصب، ۱۵۰ سکو و نشیمن در این سایت برای اسکان زوار ایجاد و جاده آن تکمیل و ۵ کیلومتر شبکه برق جدید نیز راه اندازی شده و ۱۰ کیلومتر شبکه قدیم اصلاح گردیده است.

استاندار ایلام ادامه داد: سایت چغاسبز با وسعت ۳۲ هزار متر مربع در اختیار زوار قرار گرفته و پس از اربعین مهیا استفاده گردشگران است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت اربعین اقدامات زیادی انجام شده و تاکنون حدود ۸ میلیارد تومان در این سایت هزینه گردیده است.

حسن بهرام‌نیا در ادامه خواستار گسترده‌تر شدن حجم تبلیغات محیطی و نصب تابلوها با محتوا شعائر اسلامی در مسیر ایلام – مهران و تمامی شهرستان های زائر پذیر و پایانه مرزی مهران شد.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: حاشیه مواکب و ورودی شهرهای زائر پذیر باید مرتب و تنظیفات رعایت شود و لازم است همه فرمانداران در این زمینه وارد عمل شده و مهیای اربعین شوند.

وی سپس از مدیر کل صدا و سیمای استان به خاطر پوشش تلویزیونی پایانه مرزی مهران تشکر کرد و گفت: از این فرصت ( کنگره اربعین) باید به نحوه مثبت استفاده کنیم و ایلام به واسطه اربعین در کشور به طور ویژه شناخته شود.

بهرام نیا در ادامه گفت: مدت زمان پوشش تلویزیونی پایانه مرزی مهران در رسانه ملی باید بیشتر از سایر مرزها باشد چراکه ۷۰ درصد زوار از مرز مهران تردد می کنند.
استاندار ایلام در ادامه خواستار برنامه‌ریزی لازم در امور پشتیبانی اربعین شد و گفت: روزانه باید مشخص شود که چقدر غذا در شهرستان مهران طبخ شده است و چه میزان غذا برای زوار نیاز داریم.
وی افزود: مدیریت توزیع آب در مهران متمرکز است و با وزارت نیرو است و تمامی دستگاه های اجرایی و نهاد ها باید آب معدنی را تحویل آبفا دهند و آبفا و مجموعه وزارت نیرو نیز وظیفه توزیع را برعهده دارند.
بهرام نیا در ادامه خواستار حذف بروکراسی در امور اربعین شد و گفت: در اربعین نه تنها نیازمند کار و تلاش جهادی و بصورت شبانه روزی هستیم بایست بروکراسی بر سر راه اربعین حذف کنیم و موانع را از سر راه نیز برداریم.
استاندار ایلام ادامه داد: همه مدیران بایست برای رضایتمندی زوار تمام وقت پای کار باشند و هر نیاز و کمبودی وجود دارد به موقع به اطلاع دستگاه های متولی برسد.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی عوامل درگیر در کار اربعین استان گفت: فرماندهی واحد در اربعین در دستور کار است و هر کمیته بایست در حوزه مسولیت خود فعالیت کند و وحدت و انسجام در اربعین نیز حفظ شود.

انتهای خبر/ م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.