• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش لوله و اتصالات آبیاری

  • کد خبر : 13955
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش لوله و اتصالات آبیاری
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که از طریق گروهی تلگرامی با درج آگهی جعلی فروش لوازم حفاری و لوله و اتصالات آبیاری شهروندان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده بود با تلاش کارشناسان این پلیس دستگیر شد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق یک گروه تلگرامی از آنان کلاهبرداری کرده است رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکیان قصد خرید لوازم حفاری و لوله و اتصالات آبیاری در فضای مجازی داشته اند که با فردی از طریق تلگرام آشنا شده و با اعتماد به وی اقدام به واریز هزینه اقلام مورد نظر کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از واریز وجه توسط خریداران نه تنها کالایی برای آنها ارسال نمی شود حتی گروه تلگرامی حذف و هنگامی که با فروشنده تماس می گیرند وی پاسخگوی تماس مشتریان نبوده است.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظرخود از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبكه های اجتماعی خودداری کنید، حتی تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و … منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و رویت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.