• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

در مدیریت‌ها باید افراد انقلابی، نخبه و جهادی را به کار گرفت

  • کد خبر : 8617
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
در مدیریت‌ها باید افراد انقلابی، نخبه و جهادی را به کار گرفت
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند در جهت هدایت اصولی شهر حرکت کند، گفت: باید در مدیریت‌ها افراد انقلابی، نخبه و جهادی را به کار گرفت.

به گزارش ریاح، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اگر محبت مؤمنان نسبت به یکدیگر اوج پیدا کند تجلی آن قدرت، قوت، وحدت کلمه و اعتبار مؤمن در جامعه است و این قدرت و عظمت افراد را در مسیر اخلاق والای انسانی و امانتداری قرار داده و خدمت به دین و مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مؤمن با عمل شایسته و صالح محبوب دل‌هاست، افزود: ایمان سرچشمه محبت و محبوبیت است، کسب این مقام در هر اختیار هر انسان مؤمنی است؛ نکته اصلی این است که ایمان و عمل صالح جاذبه دارد و کشش فوق‌العاده‌ای را در فرد با اعتقاد به خدای یگانه و دعوت پیامبر اکرم(ص) ایجاد می‌کند.

سالک ادامه داد: ایمان همچنین موجب می‌شود روح، اندیشه و فکر، گفتار و کردار یک مؤمن در سطح جامعه اثر خوبی داشته باشد و تجلی این ایمان و عمل صالح در سطح جامعه مشهود است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایمان، تقوا، پاکی و درستی، امانتداری، شجاعت، ایثار و گذشت تجلی ایمانی است که سرچشمه محبت و محبوبیت در سطح جامعه است، گفت: مردم به سمت افرادی می‌روند که سالم، پاک، خدوم جامعه و مقبول مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم محبوب درگاه خدا باشیم باید کاری انجام دهیم که در محضر خدا محبوب واقع شود، باید به دنبال این نکته حرکت کنیم که ایمان و عمل صالح بالاترین عاملی است که باعث می‌شود توسط همه اهل عالم و هستی انسان محبوب حضرت حق قرار گیرد، این مقام بسیار بالاست و امام علی(ع) به عنوان مصداق بارزی قرار دارد.

سالک تصریح کرد: در داشتن راستی، درستی و پاکی انسان لذتی می‌برد که بالاتری ندارد، اینکه انسان تلاش کند محبوب حضرت حق و پاکان و نیکان عالم هستی قرار گیرد دست خود افراد است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دردناکترین درد این است که انسان منفور حضرت حق و مغبوض مردم قرار گیرد و مورد نفرت جامعه باشد، این شخص دیگر جایی روی زمین نخواهد داشت و جهان برای این فرد زندان است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در رابطه با ایمان فرمودند که «ایمان ۴ پایه محکم دارد که عبارت است از صبر، یقین، عدل و جهاد»، ادامه داد: شما باید با صبر، پختگی، تدبیر، باور کردن خدا و مردم و انقلاب در جهت کسب محبوبیت و مقبولیت بیشتر در جامعه تلاش کنید، چراکه مورد سؤال قرار خواهید گرفت.

سالک همچنین بیان کرد: ما امروز امانت‌دار مردم هستیم، باید حقوق بیت‌المال را رعایت کنیم، باید ارکان این امانت الهی را قویا حفظ کنیم و این امانت انقلاب اسلامی را سالم نگهداریم و به آیندگان بسپاریم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رسالت این محبوبیت مردمی به عهده آحاد ما است، این ما هستیم که با عملکرد خوب خود می‌توانیم در این جامعه نقش‌آفرین باشیم.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: بدانید همه شما با رأی مردم پشت این صندلی‌ها نشسته‌اید و دیروز ما نشسته بودیم، باید این امانت و حقوق اسلام، انقلاب و ملت را با تمام قدرت حفظ کرد، اینجا باید مدیریت جهادی را دنبال کرد و نباید در خدمت به مردم شب و روز شناخت.

سالک همچنین در ۱۲ عنوان تذکراتی را خطاب به اعضای شورای شهر بیان و عنوان کرد: شما امانت‌دار مردم هستید و حقوق بیت‌المال در اختیارتان است، باید سعی کنید رعایت این امانت الهی را داشته باشید که عبارت است از احیای فرهنگ دینی و فرهنگ غنی اسلام که در حقیقت خدمت به خلق خدا و رعایت همه شئونات مردمی با توجه به رشد محبوبیتی است که در این مسیر شما می‌توانید کسب کنید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مکتب دینی در کشور ما به دلیل هجمه‌های سنگین خارجی و داخلی ضربه خورده است، کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و معاونت فرهنگی شهرداری و همه دستگاه‌های فرهنگی باید دست به دست هم دهند و اصول دین، اخلاق دینی و سبک زندگی دینی را در جامعه پیاده کنند.

وی تأکید کرد: اصل بر وحدت کلمه است که باید برای یک‌صدایی در شورای اسلامی شهر تلاش شود، هرگونه اختلاف موجب رکود حرکت انقلاب اسلامی است، امروز وحدت کلمه در بین جامعه و به ویژه مسؤولان نقش‌آفرین است، بنابراین باید از هرگونه اختلاف و نفاق پرهیز کرد.

سالک اضافه کرد: توجه به اصول فرهنگ دینی و ترویج فرهنگ دینی با زبان و ادبیات روز و حرکت‌های تصویری و رسانه‌ای در مقابل تلاش دشمنان و فرهنگ ابتذال مسأله مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اینجا مقاومت و تولید محتوا و کار سنگینی در مقابل هجمه فضای مجازی و دیگران نیاز است، بنابراین پیشنهاد می‌کنم که از دانشگاه و نخبگان فرهنگی کمال استفاده را در ارتقای فرهنگ دینی و اجتماعی جامعه داشته باشید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی احیای مناطق محروم در حاشیه شهر را مسأله مهم دیگری دانست که باید به آن توجه ویژه شود و مطرح کرد: به حاشیه‌های شهر برسید و مناطق محروم اولویت کار شورای شهر و شهرداری باشد.

وی همچنین عنوان کرد: توجه ویژه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خدمت به مردم با هدف جلب اعتماد و اعتقاد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از دیگر مسائل مهم است و راه رسیدن به آن حضور در جمع مردم و شنیدن مشکلات از زبان خودشان است.

سالک ادامه داد: نباید به جای حل مسأله صورت مسأله را پاک کرد، به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی را نکته مهمی است، باید در مدیریت شهری از این نیروهای نخبه جوان و انقلابی استفاده شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شورای شهر می‌تواند در جهت هدایت اصولی شهر حرکت کند، بنابراین باید در مدیریت‌ها افراد انقلابی و نخبه و جهادی را به کار گرفت.

وی تصریح کرد: باید مراقب جریان نفوذ و فساد در شهر باشیم ، دشمن بیدار است و ما نباید در خواب غفلت فرو برویم. 

سالک همچنین اظهار کرد: از گفتار درمانی و ارائه وعده‌های غیرواقع و دور از صداقت پرهیز شود، اعضای شورا باید آنچه که می‌توانند اجرا کنند را قول بدهند نه آنچه که نمی‌توانند انجام دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید از شهید سلیمانی به عنوان یک الگو و شاخصه‌ای از شجاعت، دین باوری، حرکت انقلابی، تدبیر، کرامت و مردم دوستی استفاده کرد تا در راستای خدمت به انقلاب اسلامی محبوب دل‌ها باشید. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.