• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

جوانان اروپا و آمریکا خوشحال نیستند

  • کد خبر : 19063
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۰۹
جوانان اروپا و آمریکا خوشحال نیستند
تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که جوانان نسبت به نسل‌های مسن‌تر کمتر خوشحال هستند، زیرا آن‌ها شرایطی را «معادل بحران میانسالی» تجربه می‌کنند. گزارش شادی جهانی با استفاده از ارزیابی‌ها و شاخص‌های مرتبط با زندگی، فنلاند، دانمارک و ایسلند را به عنوان سه کشور برتر شاد معرفی کرد.

به گزارش ریاح نیوز، گزارش جهانی شادی که بر اساس سنجش سالانه رفاه در ۱۴۰ کشور که توسط مرکز تحقیقات رفاه دانشگاه آکسفورد، گالوپ و شبکه راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل هماهنگ شده نشان می‌دهد که کاهش نگران‌کننده‌ای در شادی جوانان به‌ویژه در آمریکای شمالی و اروپای غربی وجود دارد. داده‌های جدید نشان می‌دهد که جوانان در سرتاسر آمریکای شمالی اکنون نسبت به بزرگ‌ترهای خود کمتر خوشحال هستند و انتظار می‌رود همین تغییر در اروپای غربی نیز رخ دهد.

گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ نشان داد که کاهش رفاه در میان افراد زیر ۳۰ سال، ایالات متحده را از فهرست ۲۰ کشور برتر شادتر خارج کرده است. محققان بر این باور هستند که اجازه دادن به کودکان برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند دادن داروهایی است که بی‌خطر بودن آنها ثابت نشده است و شکست دولت‌ها در تنظیم رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر دیوانه کننده بوده است.

بریتانیایی‌های زیر ۳۰ سال نیز پس از کشورهایی مانند مولداوی، کوزوو و حتی السالوادور که یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان را دارد، در رتبه ۳۲ این فهرست قرار گرفتند. در مقابل، بریتانیایی‌های بالای ۶۰ سال توانستند در بین ۲۰ نسل از شادترین نسل‌های قدیمی جهان قرار بگیرند.

کشورهای شاد جهان معرفی شد/ جوانان اروپا و آمریکا خوشحال نیستند

ایالات متحده در رده‌بندی کلی شادی هشت پله سقوط کرد و به ۲۳ رسید، اما وقتی فقط از افراد زیر ۳۰ سال پرسیده شد، این کشور در رتبه ۶۲ و پس از گواتمالا، عربستان سعودی و بلغارستان قرار گرفت. اگر تنها دیدگاه افراد ۶۰ ساله و بالاتر در نظر گرفته شود، ایالات متحده دهمین کشور شاد است.

برای ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند، شادی در همه گروه‌های سنی کاهش یافته است، به‌ویژه برای جوانان، به طوری که آن‌ها در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۳، کم‌شادترین گروه سنی هستند و این در حالی است که در ۲۰۱۰، جوانان شادتر از میان‌سالان بودند.

این گزارش هنوز دلایل این تغییرات را اعلام نکرده است اما این تغییرات در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد تأثیر افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، نابرابری درآمد، بحران مسکن و ترس از جنگ و تغییرات آب‌وهوایی بر شادی کودکان و جوانان گزارش شده است.

گزارش شادی جهانی با استفاده از ارزیابی‌های خود از پاسخ‌دهندگان درباره زندگی و احساسات مثبت و منفی آنها، فنلاند، دانمارک و ایسلند را به عنوان سه کشور برتر شاد معرفی کرد.

زیرساخت‌های شادی در فنلاند از جمله محیط امن، سطح بالای اعتماد بین شهروندان و نهادهای دولتی، فرصت‌های مقرون‌به‌صرفه برای مردم برای ابراز فرهنگ خود و درآمد نسبتاً برابر از عوامل صدرنشینی فنلاند است. کاستاریکا و کویت کشورهای جدید ۲۰ تیم برتر لیست ۲۰۲۴ بودند. آلمان از رتبه شانزدهم به ۲۴ سقوط کرد و افغانستان و لبنان به عنوان دو کشور کمتر شاد باقی ماندند.

این گزارش نشان می‌دهد که سلامت عاطفی دوران کودکی ممکن است بهترین پیش‌بینی‌کننده برای رضایت از زندگی بزرگسالی باشد. تحقیقات قبلی به این نتیجه رسیده است که نوجوانان و بزرگسالان جوانی که رضایت بیشتری از زندگی را گزارش می‌کنند، سطوح بالاتری از درآمد را در مراحل بعدی زندگی به دست می‌آورند.

کشورهای شاد جهان معرفی شد/ جوانان اروپا و آمریکا خوشحال نیستند

پایان خبر/۱۱

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=19063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.