• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

تسهیلات بانکی و کارآفرینی به کسی پرداخت شود که تفکر اشتغال و فهم اقتصادی دارد

  • کد خبر : 13106
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
تسهیلات بانکی و کارآفرینی به کسی پرداخت شود که تفکر اشتغال و فهم اقتصادی دارد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: پرداخت وام و تسهیلات به هر کسی مجاز نیست، باید تسهیلات بانکی و کارآفرینی به کسی پرداخت شود که تفکر اشتغال و فهم اقتصادی داشته باشد.

به گزارش ریاح نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار نعمت الله رضائی، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) در روایتی می‌فرمایند، «مردم تا زمانی که متفاوت، فکر و اندیشه کنند، در راحتی زندگی می‌کنند» این بدان معنی است که افراد با فکرها و اندیشه‌های مختلف در یک جامعه باعث ترقی و پیشرفت آن جوامع می‌شوند، و هیچگاه تفکر یکسان، باعث حرکت رو به جلو نمی‌شود.

وی افزود: این یک تفکر غلط است که بپنداریم اگر یک‌ جامعه همه لیسانسه، یا همه کارآفرین و مهندس باشند، آن جامعه، مصداق یک کشور مترقی و پیشرفته است، یکی از مصیبت‌های جامعه امروز ما این است که نسبت به استعداد سنجی، ارزیابی استعداد و توانایی و‌ نوع تفکر افراد، کوتاهی کرده و بی اهمیت هستیم.

 طباطبایی نژاد تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات بانکی نیز باید این شاخصه‌ها را مدنظر قرار داد، پرداخت وام و تسهیلات به هر کسی مجاز نیست، باید تسهیلات بانکی و کارآفرینی به کسی پرداخت شود که تفکر اشتغال و فهم اقتصادی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: در روایت از معصوم آمده که شایسته است، انسان مومن سه شاخصه داشته باشد، نخست تفقه در دین و فهم دینی، دوم اینکه مومن در پیشامدهای زندگی صبور  و سوم اینکه در معیشت تقدیر و اندازه‌گیری داشته باشد.

وی اذعان کرد: اعتقاد دارم در کشور، منابع و عرصه برای اشتغال کم نیست و بیش از تعداد بیکاران ما هست، ولی نیازمند تدبیر، تلاش و مدیریت بوده، امروز تنها نیاز کشور انسان همراه، همدل و دلسوز و جهادگر است تا منابع به سرمایه تبدیل شود.

 طباطبایی نژاد ادامه داد: یکی از تأکیدات همیشگی من بر ایجاد و توسعه کارخانه‌های تبدیلی در عرصه کشاورزی است، به عنوان مثال در شهرستان فریدن اغلب کشاورزان اهتمام به کاشت سیب زمینی دارند ولی به دلایل مختلف از جمله عدم خرید این محصول از سوی دولت و بنکداران، این نعمت الهی از بین می رود، لذا ایجاد سردخانه‌های بزرگ و کارخانجات تبدیلی مثل کارخانه چیپس یک کار اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: شایسته است که صندوق کارآفرینی امید در این عرصه‌ها ورود کرده و برای راه‌اندازی این چنین کارآفرینی‌هایی اقدام کنند، البته یکی دیگر از تاکیدات من در عرصه کارآفرینی و اشتغال آن است که باید حتما در طول کار از  نظارت غافل نشویم چرا عدم نظارت باعث مصیبت‌ها و آسیب‌هایی علیه مردم می‌شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، نعمت الله رضائی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به تشریح و بیان طرح‌ها و میزان تسهیلات پرداخت شده در قالب منابع ارزان قیمت به کارآفرینان استان و کشور پرداخت و تاکید کرد، از ابتدای سال تاکنون از ۳۷هزار طرح اشتغال حمایت کرده‌ایم و در عرصه ایجاد اشتغال، سهم صندوق کارآفرینی امید ۱۸درصد بوده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=13106
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان
  • 110 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.