• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
در آیین نواختن زنگ مهر:

تزکیه و تعلیم و تربیت دو بال آینده سازان کشور برای پیشرفت و رشد است

  • کد خبر : 16173
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
تزکیه و تعلیم و تربیت دو بال آینده سازان کشور برای پیشرفت و رشد است
استاندار اصفهان گفت: دو بال تزکیه و تعلیم و تربیت بایستی همراه باهم رشد کنند از این رو معلمان و دبیران در تلاش هستند تا در مسیرهای معرفتی برنامه‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

به گزارش ریاح نیوز، صبح امروز یکم مهرماه، آیین آغاز سال تحصیلی در استان و نواختن زنگ مهر و مقاومت با حضور استاندار اصفهان در دبیرستان شهید محمدحسین سجاد برگزار شد.


در این آیین دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این ایام یادآور سلحشوری، مجاهدت و از خود گذشتگی مردم عزیز کشورمان در سراسر ایران اسلامی است‌.


وی ادامه داد: در امتداد حرکت دفاع مقدس، استان اصفهان نیز بعنوان یکی از ستون‌های اصلی این دفاع توحیدی با تقدیم ۲۴ هزار شهید نقش ویژه‌ای را در پیروزی جنگ تحمیلی ایفا کرد که شایسته است یاد شهدای والامقام استان بالاخص دانش‌آموزان شهید را گرامی بداریم.


استاندار اصفهان بیان کرد: بازگشایی مدارس شور و نشاط و حیات جدیدی را در کالبد زندگی اجتماعی مردم ایجاد می‌کند.
مرتضوی با اشاره به اینکه نخستین گام از مسیر تعالی کشور در مدارس مستقر است، عنوان کرد: هر دانش‌آموز اگر برای خود هدفی تعیین و برای رسیدن به آن هدف تلاش و برنامه‌ریزی کند آینده متفاوتی خواهد داشت.


وی افزود: در مسیر زندگی همهٔ ما فراز و فرودهای بسیاری وجود دارد و خلقت انسان نیز دو بُعد روحانی و جسمانی دارد، همانطور که باید به تعلیم و تربیت اهمیت دهیم تا استعدادها و تخصص‌ها شکوفا شود در بُعد دیگر نیز بایستی به زندگی معنوی و روحانی خود توجه داشته باشیم.


استاندار اصفهان گفت: دو بال تزکیه و تعلیم و تربیت بایستی همراه باهم رشد کنند از این رو معلمان و دبیران در تلاش هستند تا در مسیرهای معرفتی برنامه‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.


مرتضوی با اشاره به شش هزار دانش‌آموز شهید استان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان شهید ما در همین مسیر حرکت کردند و حاضر شدن برای رفاه و آزادی مردم ایران اسلامی از جان شیرین خود بگذرند.


وی ادامه داد: تعالی روحی و معنوی انسان را نسبت به سایرین مسئول می‌کند و فضائل اخلاقی را در فرد رشد می‌دهد.


استاندار اصفهان اظهار کرد: بسیاری از جوامع از این نگاه تربیتی تهی هستند و نتیجه دوری جستن از این مفاهیم ارزشمند فوج فوج خانه سالمندان و زندگی‌های تنها است.


مرتضوی بیان کرد: برخی کشورهای اروپایی برای افرادی که از سوی فرزندان‌شان طرد شده‌اند وزارتخانه راه‌اندازی کردند این مسائل ناشی از توجه تک بُعدی به مسائل تربیتی است.


وی متذکر شد: کشور ما را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، تکمیل زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، سوادآموزی و … مقایسه کنید تا متوجه پیشرفت و توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی شوید.


استاندار اصفهان تأکیدکرد: به همه نسل نوجوان و جوان مطالعه کتاب‌های ایران مقتدر، کارنامه و صعود ۴۰ سال را توصیه می‌کنم، همه داده‌های این کتاب‌ها از درون کشور نیست با مطالعه آنها متوجه پیشرفت کشور و دلیل فتنه‌گری‌های دشمن برای از بین بردن اتحاد میان مردم می‌شوید.

مرتضوی گفت: در یک دوی امدادی قرار داریم، پیشرفت‌های کشور حاصل زحمات پدران و مادران شما نسل نوجوان و جوان است، آینده کشور نیز به تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان وابسته است.


وی ادامه داد: با این دید که دانش‌آموزان آینده ساز کشور هستند، باید برای پیشرفت‌ و توسعه همه جانبه ایران اسلامی تفکر و برنامه داشته باشند.


استاندار اصفهان در پایان آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهنگیان استان و دانش‌آموزان تبریک و تهنیت گفت و برای دانش‌آموزان ایران اسلامی آرزوی سعادت و عاقبت بخیری کرد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=16173
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
  • 74 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.