• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

بیانیه حوزه علمیه اصفهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم

  • کد خبر : 12825
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
بیانیه حوزه علمیه اصفهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم
طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان در بیانیه محکومیت اهانت به قرآن کریم نوشتند: طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان ضمن محکومیت این اقدام شیطانی و پلید از تمامی دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت خارجه و قوه قضائیه درخواست پیگیری عاجل و حقوقی کامل از مجامع بین المللی و ذیصلاح را دارد.

به گزارش ریاح نیوز، حوزه علمیه اصفهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است: در سایه‌ی شوم حمایت دولت‌های غربی و صهیونیستی و در ادامه دشمنی سازمان‌یافته و هدف‌مند با ادیان الهی، این‌بار شاهد به آتش کشیدن قرآن کریم، دل و جان میلیون‌ها مسلمان در مقابل سفارت‌خانه کشور ترکیه در سوئد بودیم .

همچنین در این بیانیه با اشاره به گناه و معصیت نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی آمده است:  کتاب آسمانی منشوري جاودان و برنامه‌اي متعالي از مكتبي انسان ساز است، آن هم به بهانه آزادی عقیده،  تعدی آشکار به عقیده امت اسلامی است، هتک حرمت قرآن کریم، هتک حرمت تمامی ارزش‌های الهی و آزادی‌خواهان جهان است و بدیهی است که با این اعمال مذبوحانه بیش از پیش منفور جهانیان شده و روند اضمحلالشان را تسریع خواهند کرد.

در این بیانیه گفته شده است: بنابراین بر همه مسلمانان لازم است که با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی اسلام با نقشه‌های استکبار مبارزه کنند‌، و توطئه‌های آنها را نقش بر آب کنند.

در ادامه عنوان شده است: ضمنا عدم واکنش بازدارنده و مؤثر مجامع بین‌المللی در مقابل این اقدامات وقیحانه، منجر به نهادینه شدن خشونت، ایجاد شکاف میان جوامع و پیروان ادیان و تزلزل مبانی همزیستی مسالمت‌آمیز خواهد شد.

پس از آن آمده است: طلاب و روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان ضمن محکومیت این اقدام شیطانی و پلید از تمامی دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت خارجه و قوه قضائیه درخواست پیگیری عاجل و حقوقی کامل از مجامع بین المللی و ذیصلاح را دارد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.