• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
فرمانده کل انتظامی کشور:

با ولنگاری در فضای مجازی قاطعانه برخورد می‌کنیم

  • کد خبر : 10471
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
با ولنگاری در فضای مجازی قاطعانه برخورد می‌کنیم
فرمانده کل انتظامی کشور تمرکز بر فعالیت کسب و کارهای غیرمجاز و خلاف در فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: اجازه ولنگاری در فضای مجازی را به سودجویان نمی دهیم و قاطعانه برخورد می کنیم.

به گزارش ریاح نیوز، سردار ­حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در دوازدهمین گردهمایی رؤسای پلیس فتا سراسر کشور اظهار داشت: راه اندازی و فعال سازی پلیس فتا خیر و برکات زیادی برای کشور و مجموعه انتظامی داشته و این پلیس نوپا در بازه زمانی کوتاهی توانسته به پیشرفت‌ها و د ستاوردهای مهمی برسد.

وی با اشاره به آمیختگی زندگی مردم با فضای مجازی مطرح کرد: امروزه شاهد بهره‌گیری گسترده مردم از فضای مجازی هستیم و این فضا علیرغم فرصت‌های خوبی که به ارمغان آورده است، دارای آسیب و تهدیدهایی نیز می باشد که اگر در این زمینه هوشیاری و مراقبت‌های لازم صورت نگیرد با خسارت‌های جبران ناپذیری در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … مواجهه خواهیم بود.

سردار اشتری با گریزی بر تصویب طرح جامع ساختار و سازمان فراجا مطرح کرد: در تدوین تحولات ساختاری پلیس‌ها و رده ‌های تخصصی، بر پلیس فتا نگاه و تمرکز ویژه ­ای داریم و این مهم به زودی در ساختار پلیس فتا لحاظ می شود، به گونه­ ای که این پلیس در تمام شهرستان­ های کشور فعال سازی و دارای ساختار و جایگاه منسجمی می شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اهمیت و حساسیت ماموریت پلیس فتا مطرح کرد: بر فعال سازی و پیگیری ماموریت های این پلیس در تمامی کلانتری ها و مراکز انتظامی تاکید ویژه ای دارم، به گونه ای که معتقدم زمانی که فردی به کلانتری و مرکز انتظامی مراجعه می کند باید از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره بگیرد.

اشتری با گریزی بر چالش ها و آسیب های بهره گیری از فضای سایبری بیان کرد: امروزه به واسطه گستره بهره گیری از این فضا در دورترین نقاط کشور توسط کاربران، شاهد وقوع جرایمی هستیم که مسئولیت پلیس را در این حوزه تشدید می کند؛ شایسته است که با تسلط و اشراف اطلاعاتی، دست مجرمان فضای سایبری را کوتاه و این فضا را امن کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت روزافزون پلیس فتا تصریح کرد: بر تخصیص به روزترین تجهیزات و فناوری های نوین به پلیس فتا تاکید ویژه ای دارم که البته در سال های اخیر در این حوزه گام های مطلوبی برداشته شده و این روند بایستی ادامه داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حضور کارشناسان متخصص و مجرب در پلیس فتا اظهار داشت: خوشبختانه کارشناسان نخبه و فرهیخته ای به شکل تخصصی در پلیس فتا فعالیت دارند و بر عضویابی و جذب نیروهای جوان، مومن، انقلابی، متخصص و علاقه مند به این حوزه در پلیس فتا بایستی اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

سردار اشتری با بیان فعالیت جوانان دلداده نظام، انقلاب و رهبری در مراکز علمی و دانش بنیان کشور خاطر نشان کرد: بایستی از ظرفیت های این جوانان عزیز که سرمایه های ارزشمند کشور هستند برای پیشبرد اهدافمان به ویژه امن سازی فضای سایبری با تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه و برخورد با مجرمان بهره ببریم.

وی با اشاره بر اینکه  پلیس فتا محور موضوعات سایبری در کشور است، بر لزوم راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و شبکه بومی سایبری تاکید کرد و گفت: مطابق مطالبه مقام معظم رهبری “مدظله العالی” و مردم بایستی شبکه ملی ارتباطات راه اندازی شود تا مخاطرات و آسیب های این فضا را به حداقل برسانیم؛ چرا که از رها شدگی فضای مجازی متضرر می شویم.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه امروز پلیس پاسخگو و پیگیر مطالبات مردمی است، بر نقش تاثیرگذار پلیس فتا در تصمیم گیری های کلان فضای سایبری کشور بیان داشت: این نقش محصول کارآمدی پلیس فتا است.

بهره گیری از ابزارهای هنر و رسانه برای آگاهی بخشی

فرمانده فراجا بر بهره گیری از ابزار هنر و رسانه برای آگاه سازی مردم و ارائه هشدارهای پلیسی به منظور مقابله با جرایم سایبری تاکید و تصریح کرد: تولید محتوای رسانه ای، انیمیشن، موشن گرافی و … می تواند در این حوزه به ما کمک کند.

تمرکز بر مقابله با خرید و فروش سلاح

سردار اشتری بر لزوم تمرکز برای مقابله با جرایم حوزه سایبری به ویژه خرید و فروش سلاح تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری ” مدظله العالی” در این حوزه از ما مطالباتی داشته و بایستی با اشراف و تسلط کامل اطلاعاتی با قاچاقچیان سلاح فعال در فضای مجازی برخورد کنیم.

جدیت و فوریت در پیگیری پرونده های جرایم سایبری

وی اضافه کرد: در پیگیری پرونده های سایبری نبایستی زمان را از دست بدهیم و بایستی با جدیت و فوریت موضوعات را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

فرمانده کل انتظامی کشور تمرکز بر فعالیت کسب و کارهای غیرمجاز و خلاف در فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: اجازه ولنگاری در فضای مجازی را به سودجویان نمی دهیم و قاطعانه برخورد می کنیم.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.