• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

بازتاب حقیقت در دست رسانه‌هاست

  • کد خبر : 17543
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
بازتاب حقیقت در دست رسانه‌هاست
دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام منتشر شد، سی ان ان بود که واقعیت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق این است که رسانه حقیقت را تعیین و ارائه می‌دهد.

به گزارش ریاح نیوز، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در چهارمین رویداد ملی سواد فضای مجازی با تحسین فعالیت‌های رسانه ای مردم پایه، نقش و جهت دهی علمی، مبتنی بر اندیشه‌های دینی را تاثیر گذار دانست. امامی بیان داشت: مفهوم پساحقیقت به واسطه اتفاقاتی تعریف شد که در نیمه قرن بیستم ایجاد شد و مفهوم واقعیت رسانه‌ای به طور جدی این بود که رسانه صرفا واقعیت را توصیف کند اما امروز خود واقعیت را رسانه می‌سازد و سرعت تحول فناوری‌های اجتماعی باعث می‌شود استقلال وجود حقیقت از بین رفته و در دست رسانه قرار گیرد.

بازتاب حقیقت در دست رسانه‌هاست

وی با بیان اهمیت و نقش رسانه در عصر جدید، تصریح کرد: در بحث جنگ خلیج فارس و کتابی که بعدها به همین نام منتشر شد، سی ان ان بود که واقعیت را به تصویر کشید و این مقوله مصداق این است که رسانه حقیقت را تعیین و ارائه می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به گستردگی مخاطبان در فضای مجازی، تشریح کرد: پساحقیقت متاثر از مخاطب بوده چرا که در این عصر معنای صداقت و حقیقت نزد مردم دنیا، تا حدی تحت تاثیر رسانه است. امروزه هوش مصنوعی بر اساس داده و متناسب با ذائقه مردم پیام‌های سیاسی و اطلاعات را تولید و بازنشر می‌دهند و ما می‌خواهیم همانگونه که قفل‌های کشور در حوزه‌های مختلف را با توان و تخصص جوانان باز کردیم جوانان در این عرصه نیز نهایت توجه خود را در این حوزه به کار ببندند.

مشکل حقوقی در قبال فضای مجازی داریم

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در حوزه حقوق فناوری و رسانه اضافه کرد: با اینکه کشورهای اروپایی و آمریکایی رژیم‌های خاص حقوقی برای کنترل فضای مجازی تعریف کرده‌اند اما خود در تسلط بر این فضا مشکلات و مسائلی دارند البته لازم به ذکر است ما در کشور هنوز رژیم حقوقی مناسبی به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان برای این موضوع تعریف نکرده‌ایم.

او اظهار داشت: حضور نمایندگان این سازمان انقلابی در جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان‌های کشور زمینه ساز گسترس فعالیت‌های مردم پایه بوده و موجب برنامه‌ریزی و اقدامات سازنده در عرصه‌های مختلف فضای مجازی کشور می‌شود.

پایان پیام/ 

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.