• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

انقلاب اسلامی هندسه قدرت در جهان را تغییر داد

  • کد خبر : 14047
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
انقلاب اسلامی هندسه قدرت در جهان را تغییر داد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در جهان بود.

به گزارش ریاح نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اهدای ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و ۹۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان سراسر کشور که در کارخانه ذوب آهن اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس جامعه کارگری ما بیش از ۱۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که این نشان از تقید این قشر زحمتکش جامعه به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در سطح جهان ممکن است بین بعضی از دولت‌ها تقابل‌ها و توطئه‌هایی وجود داشته باشد، اما این نوع تقابل با ملت ایران در سده‌های گذشته بر هیچ کشوری تحمیل نشده و به تعبیری بی‌همتا است.

سلیمانی با بیان اینکه برای تبیین این موضوع باید به دوران پیروزی انقلاب برگردیم، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تحولاتی ایجاد شد که نظام سلطه و استعمارگران تمام ظرفیت‌های خود را علیه ملت ایران به میدان بیاورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در هر دوره تاریخ بشری یک نقاط عطفی وجود دارد که آغازگر یک دوره جدید می‌شود و به عنوان مثال در سال‌های پایانی نیم قرن گذشته، یک تحولی تحت عنوان انقلاب اسلامی در تاریخ بروز و ظهور پیدا کرد که آغازگر یک عصر جدید در تاریخ بشری شد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اولین دستاوردی که پیروزی انقلاب اسلامی در پی داشت، ساقط کردن نظام شاهنشاهی پهلوی بود، در طول تاریخ حکومت در ایران موروثی بود و از پدر به فرزند می‌رسید و تنها در زمانی که جنگی به وقوع می‌پیوست و منجر به شکست آن حکومت می‌شد، حاکم به نوع دیگری به روی کار می‌آمد.

انقلاب اسلامی برای نخستین بار بساط حکومت‌های موروثی را برچید

سلیمانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی برای نخستین بار بساط حکومت‌های موروثی را برچید و ملت ایران برای نخستین بار خودشان با حضور پای صندوق‌های رأی، نظام و مسؤولان خود را انتخاب کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: رژیم صهیونیستی همانگونه که در سال‌های گذشته بخشی از کشور سودان را غصب کرد، امروز قصد دارد بخشی از ایران را هم جدا و تجزیه کند که البته کور خوانده است.

وی با بیان اینکه دومین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت در جهان بود، ادامه داد: پایان یافتن رژیم پهلوی به عنوان تکیه‌گاه بلوک غرب در برابر بلوک شرق بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه نوکر بزرگ و مهره اصلی خارجی‌ها محمدرضا پهلوی بود و بقیه کشورها مهره‌ها و نوکرهای کوچک بودند، خاطرنشان کرد: هندسه قدرت در جهان به خاطر این تغییر کرد که مهم‌ترین سرزمین غرب آسیا از زیر سلطه آمریکا خارج شد و نظم آمریکایی‌ها را بهم ریخت.

وی بیان کرد: تأثیرات انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که کشورهای حوزه قفقاز شوروی به سمت استقلال رفتند و امام خمینی(ره) به درستی فروپاشی شوروی و بلوک شرق را پیش‌بینی کردند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=14047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.