• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

افزایش ۶ برابری مبتلایان به کرونا در استان

  • کد خبر : 8933
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
افزایش ۶ برابری مبتلایان به کرونا در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در هفته‌های اخیر در اصفهان رشد شیوع این ویروس بسیار بیشتر شده است و به دنبال آن تعداد مبتلایان نیز افزایش یافته، یعنی اگر دو هفته بیش ابتلای روزانه ۱۰۰ نفر بوده این رقم به ۶۰۰ نفر رسیده است که رشد ۶ برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش ریاح، شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: هنوز موج واضحی از کرونا دیده نشده اما با این وجود بیمارستان‌های مدنظر کرونا در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وی  در خصوص اوج گیری شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: در وضعیت فعلی چند شهر ایران تغییر رنگ دادند، رنگ‌بندی که بر اساس رویه سابق مبنی بر تعداد بستری و بیماران بدحال است و ما نباید خیلی راحت فریب این رنگ بندی را بخوریم و بگوییم وضعیت ما آبی یا زرد است.

شیرانی افزود: زمانی گفته می‌شد ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان، اومیکرون هستند اما با توجه به اینکه در حال حاضرسویه غالب اومیکرون می باشد، اگر کسی تست مثبت PCR دارد یعنی مبتلا به اومیکرون شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر شیوع اومیکرون در اصفهان ادامه داد: در هفته‌های اخیر در اصفهان رشد شیوع این ویروس بسیار بیشتر شده است و به دنبال آن تعداد مبتلایان نیز افزایش یافته، یعنی اگر دو هفته بیش ابتلای روزانه ۱۰۰ نفر بوده این رقم به ۶۰۰ نفر رسیده است که رشد ۶ برابری را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم موج ششم شروع شده اما این رشد مبتلایان به معنای آماده باش همه بخش‌ها است و در این مسیر لازم است مردم نسبت به تزریق دوز سوم توجه جدی داشته باشند زیرا تنها راه مقابله با این سویه ماسک، فاصله اجتماعی و دوز سوم واکسن است.

شیرانی با بیان اینکه نباید بگذاریم سویه اومیکرون فاجعه‌ای مثل پیک پنجم ایجاد کند، تصریح کرد: درست است که از لحاظ آماری اومیکرون مرگ و میر کمتری دارد اما وقتی تعداد مبتلایان افزایش یافت تعداد بستری‌ها با وجود درصد کمتر همان مقدار خواهد شد، یک نفر مرگ و میر نیز برای ما یک نفر است و اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص سبد انتخاب واکسن ابراز داشت: ما در حال حاضر تقریباً همه واکسن‌ها را داریم، دیروز نیز یک محوله واکسن آسترازانکا وارد استان شد، غالباً این واکسن برای افرادی استفاده می‌شود که قصد خروج از کشور را دارند و برتری نسبت به واکسن‌های دیگر ندارد.

وی ادامه داد: واکسن‌های در دسترس فعلی از لحاظ آماری یک اثربخشی را داشته‌اند و واکسن ایرانی و خارجی فرق چندانی در سطح ایمنی ندارند و تأثیر این واکسن‌ها نیز وقتی تمام دنیا درگیر موج جدید شد و ایران درگیر نشد مشخص است.

شیرانی تاکید کرد: بیمارستان‌های مدنظر، در صورت افزایش آمار بستری در حالت آماده باش قرار گرفتند، هنوز با موج واضحی روبه‌رو نشده‌ایم اما آماده باش هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=8933
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • 251 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.