• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

افزایش سن بازنشستگی از جمله طرح‌ها و برنامه‌ها برای نگه داشتن صندوق تأمین اجتماعی است

  • کد خبر : 18561
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
افزایش سن بازنشستگی از جمله طرح‌ها و برنامه‌ها برای نگه داشتن صندوق تأمین اجتماعی است
مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: خدمات تأمین اجتماعی بسیار گسترده است و برای نگه داشتن صندوق تأمین اجتماعی نیاز به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از جمله افزایش سن بازنشستگی است.

به گزارش ریاح نیوز ، مرتضی حاجی کاظمی مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کل کشور، ۵۲ درصد جمعیت کشور، جمعیتی حدود بالای ۴۵ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و در استان اصفهان بالای ۶۷ درصد جمعیت هست و طبق آخرین آمار، ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش ما هستند.

وی گفت: ۱ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۴۰۹ هزار نفر مستمری بگیر اصلی که با افراد تبعی شان همانطور که گفته شد ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش ما را تشکیل می دهند.

حاجی کاظمی در ادامه بیان کرد: افزایشی که ما داریم در مستمری بگیران رشد شدیدتری دارد و در بیمه شده ها ۲/۶ درصد نسبت به اسفند سال گذشته که ۱ میلیون و ۲۳۶ هزار نفر آمار بوده است که معمولا ماه های اول سال با توجه به افزایش دستمزدی که اتفاق می افتد و حق بیمه ای که افزایش پیدا می کند، یک ریزش به خصوص در بیمه شده های آزاد داریم و بعدا از تیر ماه به بعد مجددا که هر سال این اتفاق می افتد، رشد شروع می شود و در ۶ ماه دوم معمولا رشد بهتری داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: سعی سازمان برای شناسایی افراد بالقوه ورود به صندوق هست که در پوشش بیمه ای این کار انجام داده می شود. خانم های خانه دار، دختر و پسرهای دانشجو و تیم دانشجویی یک هدف بوده است که در چند سال اخیر انجام شده و تا حدودی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: مورد دیگر این است که تلاش می کنیم برای افرادی که فرا بیمه ای دارند، شناسایی بشوند و کارگاه هایی که از شمول بیمه، خودشان را خارج دیدند و ما شناسایی شان نکردیم،  این هم در واقع یک بُعد کار ما هست برای که این نسبت اصلاح بشود و افرادی که در مورد بیمه تامین اجتماعی ذی حق هستند را بتوانیم تحت پوشش قرار بدهیم.

حاجی کاظمی در ادامه بیان کرد: آن ۲/۶ درصدی که در بیمه های اجباری افزایش داشتیم، بیشتر در این زمینه یا کارگاه هایی که توسط دولت فعال شدند یا به آن ها کمک شده، هست که سعی شده پایداری وضعیت صندوق را بهتر بکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ارائه خدمت رسانی با توجه به این حجم مخاطبی که داریم، سعی شد به خصوص از دوران کرونا و مشکلاتی که وجود داشت، بهترین استفاده را بکنیم و وارد خدمات غیرحضوری بشویم و تا الان سعی شد که هوشمند و غیر حضوری باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق دولتی نیست که نگرانی از بابت عدم پایداری آن نداشته باشیم بلکه یک صندوق بین شغلی است و همواره پول از افراد بیمه شده دریافت و هزینه افراد بازنشسته را پرداخت می‌کنیم و با توجه به اینکه با افزایش جمعیت سالمندان در کشور مواجهیم بنابراین برای حفظ و پایداری صندوق باید سن بازنشستگی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر سن بازنشستگی بالا است و در ایران نیز این قانون را وضع کردیم، افزود: در گذشته فردی که ۶۰ سال داشت با حداقل ۱۰ سال پرداخت بیمه مشمول بازنشستگی می‌شد که طی اجرای آن صندوق دچار تضرر شد و ۱۰ سال به ۲۰ سال افزایش دادیم.

حاجی کاظمی گفت: در حال حاضر یک خانم مثلاً ۷۰ ساله در صورتی که شاغل نباشد و هیچ منبع درآمدی نداشته باشد می‌تواند درخواست دریافت حقوق پدر متوفی خود را بدهد حتی اگر ۲۰ سال پیش پدر خود را از دست داده باشد.

وی نیز گفت: خدمات تأمین اجتماعی بسیار گسترده است و برای نگه داشتن صندوق تأمین اجتماعی نیاز به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از جمله افزایش سن بازنشستگی است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18561
  • نویسنده : م ک
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان
  • 91 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.