• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

افزایش دانش اینترنتی مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است

  • کد خبر : 18146
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
افزایش دانش اینترنتی مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی ارتقاء دانش اینترنتی و افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان است.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به جرائم سایبری اظهار کرد: از آنجا که فضای سایبری یک فضای گسترده است و امکان وقوع جرائم متفاوتی در آن وجود دارد بنابراین کاربران در سراسر جهان در معرض انواع آسیب‌ها و تهدیدات قرار دارند که با ارتقاء دانش اینترنتی خود می‌توانند آن تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

وی گفت: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشری را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند، کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش‌های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.

وی افزود: جرایم نوظهور در فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است و تامین امنیت در فضای مجازی افزایش آگاهی و دانش سایبری کاربران از مخاطرات و آسیب‌های این فضا و مقابله با مجرمان سایبری از اولویت‌های پلیس فتا می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.