• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

اعلام ویژه برنامه‌های ۲۵ آبان ماه(روز اصفهان)/میزبانی اصفهان از ششمین دوره جشنواره ملی فانوس

  • کد خبر : 11764
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
اعلام ویژه برنامه‌های ۲۵ آبان ماه(روز اصفهان)/میزبانی اصفهان از ششمین دوره جشنواره ملی فانوس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد: ششمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال در اصفهان برگزار می‌شود. بخش ویژه این جشنواره " ۲۵ آبان" نام دارد و سایر بخش‌ها شامل هنرهای نمایشی، تلویزیونی و سینمایی، هنرهای تجسمی،موسیقی، سرود و رادیویی است.

به گزارش ریاح نیوز، مجتبی شاه‌مرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان در نشست خبری ویژه برنامه‌های ۲۵ آبان ماه(روز اصفهان) اعلام کرد: امسال ۱۱۵ عنوان برنامه با ۴۳۰ اجرا با شعار “تا پای جان برای ایران” ویژه ۲۵ آبان تدارک دیده‌ شده که بخش عمده‌ای از آنها با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف بوده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این روز، ویژه‌برنامه ترکیبی با محوریت زندگی و شخصیت شهید صیاد شیرازی با حضور ۵۰۰ هنرور است که بزرگترین ویژه‌برنامه ترکیبی در کشور محسوب می‌شود. این برنامه با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی شده که در محل توپخانه ۴۴ ارتش برگزار می‌شود و حضور ۵هزار تماشاگر در هر شب از اجرای این برنامه پیش‌بینی شده است. برای این برنامه که از ۲۳ آبان‌ماه آغاز می‌شود‌، ۱۵۰ هزارتومان هزینه بلیط برآورد شده است که البته با کمک حامیان مالی برنامه، بلیط به صورت رایگان درفرهنگسراهای سطح شهر توزیع می‌شود.

وی در ادامه افزود: زیباسازی شهری، طراحی نشان ۲۵ آبان، ارسال مجموعه عکس‌های ۲۵ آبان در قالب کارت‌پستال برای شهرداران کشور، اجرای گالری شهری با شعار “در کجای دنیا شهری مانند اصفهان سراغ دارید؟”، نصب پرچم‌های ریسه‌ای و ۵ پرچم بزرگ با طراحی ویژه ۲۵ آبان در شهر از دیگر برنامه‌های این ایام است.

معاونت فرهنگی همچنین نسبت به فضاسازی ویژه قطعه شهدای عملیات محرم در گلستان شهدا، دیدار با خانواده شهدای آتش‌نشان، فضاسازی اتوبوس‌های شهری، تئاتر خیابانی در پایانه‌ها، اجرای برنامه “مردم‌نگار” از شبکه دو سیما،  همایش دوچرخه‌سواری با حضور ۳۷۰ دوچرخه‌سوار از میدان امام تا گلستان شهدا، مسابقه کتاب‌واره اصفهان و یادواره ۲۸۰ بانوی شهید اصفهان اقدام کرده است.

شاه مرادی گفت: برنامه ای تحت عنوان همایش دوچرخه سواری ویژه این روز از میدان امام خمینی(ره) شروع می‌شود که ۳۷۰ دوچرخه‌سوار با پیراهن‌های خاص و متناسب این روز  به سمت گلستان شهدا حرکت می‌کنند و همچنین همه پوسترها و نمادهای این روز با محوریت نماد میدان تولید شده است. 

وی نیز گفت: برای اجرای یادمان این روز در میدان امام نیز تلاش شده اما به دلیل ثبت این اثر یونسکو محدودیت‌هایی داریم.

سرهنگ محمد رضایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این نشست بیان کرد: اصفهان در طول تاریخ به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی در کشور داشته که عملیات محرم سال ۶۱ در دفاع مقدس از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود. در این عملیات بیش از ۱۲۵۰ شهید از استان اصفهان تقدیم انقلاب اسلامی شد که حدود ۷۰ نفر از آنها از فرماندهان جنگ و ۷۰۰ شهید تنها از شهر اصفهان بوده‌اند. همچنین ۳۷۰ نفر از این شهدا در روز ۲۵ آبان بر دستان مردم اصفهان تشییع شدند که از دلایل نامگذاری ۲۵ آبان به‌نام روز استان اصفهان، همین موضوع است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را شهر دفاع شجاعانه خواندند و این اشاره به اقدامات شجاعانه مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس دارد.

رضایی افزود: شهدای اصفهان برای اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلام و اقناع روحیه ولایت پذیری خود به میدان رفته اند و در زمان خود با روحیه انقلابی و‌ تدین این مسیر را انتخاب کردند نه صرفا موضوعات اجتماعی و اقتصادی. ما در میان خانواده شهدای ۲۵ آبان، ۶ خانواده ۲ شهیدی داریم که حاکی از توجه ویژه آن ها به انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم و برنامه‌های محرومیت زدایی مختلفی با محوریت سپاه و بسیج سازندگی در دستور کار است و توجه به آن از وظایف مهم دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه اعلام کرد: ششمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال در اصفهان برگزار می‌شود. بخش ویژه این جشنواره ” ۲۵ آبان” نام دارد و سایر بخش‌ها شامل هنرهای نمایشی، تلویزیونی و سینمایی، هنرهای تجسمی،موسیقی، سرود و رادیویی است.

وی نیز گفت:  ۷۲۷۳ اثر از سرتاسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال و درنهایت ۶۵۱ اثر به دبیرخانه استان اصفهان رسیده است. پس از داوری آثار، ۷۴ اثر برگزیده و ۸ اثر در بخش ۲۵ آبان به‌عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

وی افزود: جشنواره فانوس روز ۲۴ آبان میزبان بیش از ۱۳۰ هنرمند از سرتاسر کشور در اصفهان است که در مراسم افتتاحیه جشنواره در گلستان شهدا حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: روز چهارشنبه ۲۵ آبان اختتامیه جشنواره در تالار هنر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

رضایی نیزاعلام کرد: در کنار صدها برنامه‌ای که ستاد ۲۵ آبان با مشارکت شهرداری اصفهان تدارک دیده است، شرفیابی تعدادی از مردم اصفهان به محضر رهبر معظم انقلاب است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود. با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان از اقشار مختلف در این دیدار حضور خواهند داشت.

در پایان نشست، از پوستر یادمان تشییع ۳۷۰ شهید عملیات محرم در آستانه ۲۵ آبان و در نشست خبری روز اصفهان رونمایی شد. این پوستر نمایی از حضور مردم اصفهان در میدان امام خمینی (ره) برای مراسم تشییع شهدای عملیات محرم، در روز ۲۵ آبان سال ۶۱ را به تصویر می‌کشد که گویای ایثار و فداکاری اصفهانی ها و از خودگذشتگی آنان برای حفظ میهن اسلامی است.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=11764

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.