• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
رهبر انقلاب:

ارتقای همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است

  • کد خبر : 12060
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
ارتقای همه‌جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند: ارتقای همه جانبه توان رزمی و تجیهزات دفاعی در نیروی دریایی الزامی است.

به گزارش ریاح نیوز، جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (دوشنبه) به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی، با حضرت آیت‌الله خامنه‌‎ای فرمانده کل قوا دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارتقاء همه جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آب‌های دوردست و بین‌المللی را لازم دانستند و فرمودند: تقویت ارتباط نیروهای مسلح با دولت و سایرقوا به تفاهم و همکاری و پیشرفت کارها کمک خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سوابق دریانوردی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به مناطق دیگر دنیا شد،‌ خاطرنشان کردند: با وجود این سابقه و سواحل طولانی دریایی در شمال و به خصوص جنوب ایران، فرهنگ استفاده از فرصت‌های دریا در کشور مورد غفلت واقع شده و باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

ایشان فرهنگ سازی در این زمینه و ایجاد فهم عمومی از دریا به عنوان یک زیرساخت اساسی را ضروری دانستند و افزودند: در چند سال گذشته بحث توسعه سواحل مکران مطرح شد و دولت‌ها هم از آن استقبال کردند اما پیشرفت جدی در این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تولیدات هنری از جمله پویانمایی را در شناساندن فرصت‌های متنوع دریا موثر خواندند و گفتند: با استفاده از تولیدات هنری و معرفی ظرفیت های پیشرفت دریاپایه کشور چه در بخش نظامی و چه در بخش عمرانی،‌ شوق مردم به استفاده از این فرصت افزایش خواهد یافت.

در این دیدار امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریای ارتش نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این نیرو در بخش‌های مختلف بیان کرد.

پایان پیام/ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.