• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای دریافت پروانه ساختمانی فقط تا اسفندماه امسال

  • کد خبر : 18579
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای دریافت پروانه ساختمانی فقط تا اسفندماه امسال
مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند نهایتا تا ۲۰ اسفندماه امسال با پرداخت ۵۰ درصد از عوارض صدور پروانه، از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند شده و مابقی عوارض را تا خردادماه سال ۱۴۰۳ طی سه قسط پرداخت کنند.

به گزارش ریاح نیوز، محسن گلی مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان اظهار کرد: طی نشست‌هایی که با فعالان حوزه ساختمان داشتیم، مشخص شد که رکود قابل‌توجهی در عرصه ساخت و ساز در شهر ایجاد شده است.

وی گفت: شهرداری اصفهان در راستای کمک به کاهش رکود و ایجاد رونق در عرصه ساخت و ساز، بسته تشویقی ویژه‌ای را برای دریافت پروانه ساختمانی شامل تخفیف، تقسیط و پرداخت به‌صورت ملکی، در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان بیان کرد: بر این اساس، شهروندان می‌توانند نهایتا تا ۲۰ اسفندماه امسال با پرداخت ۵۰ درصد از عوارض صدور پروانه، از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند شده و مابقی عوارض را تا خردادماه سال ۱۴۰۳ طی سه قسط پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: بخشی از شرایط تخفیف بسته تشویقی عوارض پروانه ساختمانی به این صورت است که متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد از عوارض صدور پروانه، مابقی مبلغ را طی ۱۲ قسط به‌صورت ماهیانه و بدون کارمزد پرداخت کنند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان افزود: در بخش دیگر نیز شهروندان می‌توانند ۴۰ درصد عوارض را پرداخت کرده و مابقی را طی ۸ قسط به‌صورت ماهیانه و بدون کارمزد پرداخت کنند.

وی در ادامه گفت: پرداخت ۳۰ درصد از عوارض پروانه ساختمانی و پرداخت مابقی طی ۶ قسط به صورت ماهیانه و بدون کارمزد نیز بخش دیگری از شرایط این بسته تشویقی است.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طبق قانون درآمدهای پایدار، در سال آینده امکان افزایش حدود ۵۰ درصدی در نرخ تراکم امکان‌پذیر بود که با تلاش و نظر مساعد شورای اسلامی شهر اصفهان این رقم به ۳۳ درصد کاهش یافت.

وی اعلام کرد: شهروندانی که امسال موفق به استفاده از بسته تشویقی دریافت پروانه ساختمانی شوند، ضمن دریافت تخفیف ۲۰ درصدی از افزایش ۳۳ درصدی نرخ تراکم سال آینده نیز معاف می‌شوند.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان ابراز کرد: سهم یک پروانه ساختمانی از بهای تمام‌شده یک ساختمان در حال حاضر حدود ۳ونیم درصد است. اما چون طبق قانون پایدار درآمدها، افزایش نرخ تراکم به‌عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری شناخته شده است، نمی‌توان آن را به صفر رساند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=18579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.