• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان

اجرای بیمه دانشجویی و خانواده/بیمارستان شریعتی اصفهان رتبه اول تعداد جراحی در کشور

  • کد خبر : 9689
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
اجرای بیمه دانشجویی و خانواده/بیمارستان شریعتی اصفهان رتبه اول تعداد جراحی در کشور
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: برای جوانانی که اکنون مشغول به کار نبوده و خواستار ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، این امکان در قالب این دو طرح فراهم شده است، با اجرای این طرح افراد تحت پوشش والدین خود خواهند ماند، تعهدات این بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که افراد می‌توانند به دلخواه خود بهره‌مند شوند. زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با استفاده از این طرح برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند./ مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: اعمال جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی با رشد ۵۵ درصدی مواجه بوده و بیمارستان شریعتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری داشته است که در رتبه اول بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشوری در این بخش قرار دارد، این بیمارستان رتبه اول تعداد جراحی در کشور را نیز داراست.

به گزارش ریاح، مرتضی حاجی کاظمی سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد:

میانگین پوشش بیمه ای در کشور حدود ۵۲درصد است اما میانگین پوشش بیمه ای در استان اصفهان با توجه به قدمت صنعتی بودن و فرهنگ بالای بیمه ای حدود ۶۷ درصد است. پوشش بیمه ای در استان اصفهان حدود ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

حدود ۳۶۰ هزار نفر مستمری بگیر در استان اصفهان وجود دارد که با خانواده و افراد تحت تکفل نزدیک ۶۵۰ هزار نفر می شوند که سال‌ها بیمه پرداز بودند و در زمان حاضر مستمری بگیر هستند که بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان آنها را در بر می گیرند.

۴۴ شعبه، ۲ شعبه اقماری و حدود ۱۶ کارگزاری رسمی در استان به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته” طرح ۳۰۷۰ ” اجرا شد، افزود: هدف از اجرای این طرح این بود که ۳۰ مورد از خدمات پر تردد سازمان بصورت غیر حضوری ارائه شود و پیش بینی شده بود که از حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری بکاهد.

در زمان حاضر بیش از ۹۹ درصد نسخ بصورت الکترونیکی صادر می شود و پرونده الکترونیک درآمد که جزو آرزوهای دیرینه بود در حال تحقق است.

با توجه به قدمت بیمارستان شریعتی و مشکلات این محل برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار در سال های آینده، بیمارستان جدیدی با نام ” میلاد “جایگزین آن خواهد شد.

اقدامات لازم برای خرید ۳۲ هزار متر زمین این بیمارستان از سال ۹۳ انجام شده و تامین اعتبار این طرح انجام شده و امیدواریم که بتوانیم در سال جاری عملیات اجرایی این طرح را شروع کنیم.

یکی از تعهدات بیمه تامین اجتماعی، درمان مستقیم است که این خدمت در مراکز ملکی ارائه می شود.

وی با اشاره به موضوع بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده، تصریح کرد: برای جوانانی که اکنون مشغول به کار نبوده و خواستار ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، این امکان در قالب این دو طرح فراهم شده است، با اجرای این طرح افراد تحت پوشش والدین خود خواهند ماند، تعهدات این بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که افراد می‌توانند به دلخواه خود بهره‌مند شوند. زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با استفاده از این طرح برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، گفت: بسیاری تصور می‌کنند این بیمه همانند بیمه تأمین اجتماعی است، اما مبالغ این بیمه تفاوت فاحشی با تأمین اجتماعی دارد.

بازنشستگی پیش از موعد یکی از مصوبات مجلس بود که هزینه‌های زیادی به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل کرد و اکنون بیش از ۵۰ درصد افراد پیش از موعد بازنشسته می‌شوند، سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین وام‌گیرنده از بانک رفاه است و در مقابل ۴۰ هزار میلیارد دیون از کارفرماها و ۴۵۰ هزار میلیارد مطالبه از دولت دارد که هنوز دریافت نکرده است.

حداکثر سن بیمه‌های اختیاری و آزاد تأمین اجتماعی ۵۰ سال است، در طرح‌های بیمه دانشجویی و خانواده سن بازنشستگی خانم‌ها ۵۵ و آقایان ۶۰ سال است. با ۲۰ سال سابقه بیمه، افراد با حقوق کامل بازنشسته می‌شوند. در صورت دارا بودن سابقه ۳۰ ساله زنان با ۴۵ سال مردان با ۵۵ سال سن نیز می‌توانند بازنشسته شوند.

حاجی کاظمی با بیان اینکه تأمین اجتماعی استان اصفهان ۵۲۰۰ میلیارد مطالبه از کارفرمایان دارد، افزود: در چندسال گذشته با شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از کارفرماها با وجود تعطیل شدن کارگاه‌ها، حقوق و دستمزد کارگران را پرداخت کرده و درخواست بیمه بیکاری نداشتند و نوسان پرداخت بیمه بیکاری چندان زیاد نبوده است، این کارگران و کارفرماها سربازان و افسران جنگ اقتصادی هستند.

اتباع بیگانه اگر کارت اقامت و کارت اشتغال داشته باشند، همچون اتباع ایرانی می‌توانند از مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند، البته مشکل فعلی این است که اتباع غیرمجاز از این خدمات استفاده می‌کنند، در استان اصفهان کمتر از ۱۲ هزار نفر از اتباع برای دریافت خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند.

در ادامه نشست خبری، محمد رجالی مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سازمان تأمین اجتماعی تأمین سلامت را از جمله اهداف خود قرار داده است. هدف از گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی یادآوری این رسالت بزرگ است به نحوی که کیفیت این اهداف هر روز بهتر از گذشته شود.

سهم بزرگی از شاغلان کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده و این سازمان اولین خریدار و دومین ارائه‌کننده خدمات درمانی است، تحول دیجیتالی از سال ۹۶ در این سازمان آغاز شده است و به رغم مشکلات اقتصادی موجود سعی شده در حوزه درمان بیشترین خدمات انجام شود. درمان مستقیم از طریق مراکز ملکی سازمان و درمان غیرمستقیم با خرید درمان از جمله خدمات درمانی این سازمان است.

در استان اصفهان سه بیمارستان بزرگ با ۷۵۰ تخت، ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و یک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی توسط سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و فعال است.

در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی استان ۶۶ هزار مورد بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی، ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی و ۳۵۰۰ شاغل داشته‌ایم.

در دوماهه ۱۴۰۱ در حوزه درمان سرپایی ۷۳۹ هزار ویزیت انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین در این زمان حدود ۶۷۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شده که ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.

چهار میلیون و ۴۰۰ ویزیت در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان انجام شده است. بیمارستان شریعتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری داشته و در رتبه اول بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشوری در این بخش قرار دارد، این بیمارستان رتبه اول تعداد جراحی در کشور را نیز داراست.

در سال ۱۴۰۰، ۲۵ میلیون ویزیت سرپایی خرید خدمت انجام و ۲۸۵ هزار صورت حساب بستری توسط این سازمان خریداری شد. در سال گذشته در بخش درمان در مجموع ۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صدور نسخه الکترونیک، گفت: تاکنون رشد نسخ الکترونیک به ۹۹.۵ درصد رسیده است، پایداری سیستم صدور نسخه الکترونیک بهبود قابل توجهی داشته است.

درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد با ۷۰ میلیارد تومان هزینه در هفته اخیر راه‌اندازی می‌شود، بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

اعتبارات خوبی برای ساختمان بیمارستان میلاد استان اصفهان درنظر گرفته شده است تا جایگزین بیمارستان شریعتی شود زیرا عمر مفید این بیمارستان به پایان رسیده است. ظرفیت این بیمارستان به اندازه بیمارستان شریعتی خواهد بود همچنین در حال ارزیابی بخش غربی بیمارستان شریعتی هستیم که وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی تنها تعهد پرداخت تعداد محدودی از داروها را دارد. نسخه‌ها ترکیبی از داروهای مختلف است، بنابراین تفاوت‌های قیمتی ناشی از عدم تعهد تأمین اجتماعی برای برخی از داروها است. بیش از هزار دارو اکنون تحت پوشش تأمین اجتماعی است که ۷۰ درصد هزینه آن را تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

با توجه اینکه براساس جمعیت بیمه‌شدگان در هر منطقه می‌توان درمانگاه احداث کرد، اگر در شهری ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند، در آن شهر درمانگاه تأمین اجتماعی احداث خواهد شد.همچنین براساس قانون اگر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی دیگر شهرها درمان شوند، خدمات رایگان خواهد بود.

براساس آخرین ارزیابی انجام شده، مراجعان ۷۶ درصد رضایت داشته و بیشترین میزان نارضایتی‌ها در حوزه ویزیت متخصصان بوده است.

انتهای خبر/م ک/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9689

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.