• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان

  • کد خبر : 12820
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یکهزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.

به گزارش ریاح نیوز، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار کرد: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یک هزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.

وی افزود: در کشور هدف‌گذاری ۴ هزار مگاواتی برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است و با این اقدام یک هزار مگاوات از این هدف گذاری ملی در استان اصفهان محقق خواهد شد.

نقش تصریح کرد: امیدواریم در فاز نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این یکهزار مگاوات انرژی پاک را به شبکه سراسری انرژی برق بیاوریم و در فاصله سه ساله تمامی این میزان وارد مدار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در پیک مصرف حدود هزار تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم، به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه شهید منتظری تقریبا یک نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی است که معمولاً ۱۲۰۰ مگاوات آن بر مدار است تولید این میزان انرژی پاک می‌تواند جهت مرتفع کردن نیاز استان موثر باشد.

نقش بیان کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=12820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.