• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان:

آغاز ثبت‌نام دریافت فاز سوم واکسن کرونای «کونژوگه» در اصفهان

  • کد خبر : 5975
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۴
آغاز ثبت‌نام دریافت فاز سوم واکسن کرونای «کونژوگه» در اصفهان
مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان از آغاز ثبت‌نام شرکت در کار آزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونایی «کونژوگه» در اصفهان خبر داد.

به گزارش ریاح، رضا فدایی مدیر گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان در نشست خبری آغاز ثبت‌نام داوطلبانه در کار آزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونایی «کونژوگه» در اصفهان گفت: رعایت فاصله‌گذاری، نظافت شخصی و رعایت محدودیت‌ها از مهم‌ترین اقدامات در مقابل شیوع بیماری کرونا است، البته چاره‌ساز قطعی واکسیناسیون خواهد بود.

اختراع یک واکسن پروسه‌ای چندساله است، در خصوص بیماری کرونا با توجه به رشد فناوری‌ها در این حوزه و اینکه پیش‌بینی می‌شد که پس از تولید اولویت تزریق آن کشورهای توسعه‌یافته است، تولید در واکسن در ایران از چند طریق دنبال شد.

در زمان حاضر ۲ واکسن ایرانی و کوبایی از طریق انستیتو پاستور و واکسن بنیاد برکت به مرحله کار آزمایی بالینی فاز سوم رسیده‌اند و مراحل قبلی را با موفقیت طی کرده‌اند.

استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که در این مرحله واکسن به ۳هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب تزریق خواهند شد و نتایج و عوارض آن در طول فرآیند تزریق و روزهای پس‌ازآن بررسی می‌شود.

کوبا از نظر استانداردهای حوزه سلامت از کشورهای پیشرفته جهان است و پیش‌ از این نیز در حوزه تولید برخی واکسن‌ها ازجمله واکسن هپاتیت و مننژیت همکاری‌هایی وجود داشته است.

شرکت کوبایی مراحل ۱ و ۲ تولید این واکسن را در کشور خود امتحان کرده و ایران در فاز ۳ مشارکت دارد.

داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی اعلام‌ شده یا  از طریق سامانه تلفنی ۳۱۱۳ تماس و انتخاب گزینه یک برای نام‌نویسی اقدام کنند.

از این طریق کشور ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین کشور واکسن‌ساز آسیا در حوزه تولید واکسن‌های ویروسی قدم‌هایی برای خودکفایی بردارد و از این طریق یکی از اهرم‌های فشار علیه کشور ما برداشته شود.

کلیه واکسیناسیون‌ها از طریق شبکه بهداشت انجام می‌شود، البته احراز هویت تزریق شوندگان بر اساس اولویت‌های سند واکسیناسیون با نهادهای ‌ذی‌ربط است و البته از قبل هشدار داده شده است مسئولیت هرگونه تخلف و معرفی افراد غیر، به عهده دستگاه مربوطه است.

تاکنون واکسیناسیون حدود یک هزار و ۶۰۰ پاکبان انجام شده است.

مهدی فارسی کارشناس مسئول مراقبت‌های کرونا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در ادامه این نشست خبری بابیان اینکه در این فاز ۲۰ هزار نفر در ایران و ۴۰ هزار نفر در کوبا واکسن کرونای «کونژوگه» را دریافت می‌کنند، افزود: لازم است در این مقطع ۱۰ درصد از داوطلبان بالای ۶۰ سال و ۳۰ درصد نیز افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند، باشند تا عوارض آن بر بخش‌های مختلف به‌خوبی بررسی شود.

مادران باردار و یا افرادی که طی سه ماه بعد از تزریق واکسن قصد باردارشدن دارند، افراد سیگاری نیز که روزانه بیش از ۲۰ نخ سیگار دریافت می‌کنند، افراد دارای بیماری حاد و افراد دارای بیماری زمینه‌ای کنترل نشده امکان دریافت واکسن «کونژوگه» را ندارند.

در خصوص آخرین وضعیت واکسن کرونای تولید بنیاد برکت، این واکسن در مراحل دریافت تأییدیه‌های لازم ازجمله تأییدیه‌های اخلاقی از سازمان غذا و دارو است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=5975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.