• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
جمالی نژاد:

۹۸۰۰ دستگاه خودرو در حوزه حمل و نقل عمومی تولید می شود

  • کد خبر : 10806
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
۹۸۰۰ دستگاه خودرو در حوزه حمل و نقل عمومی تولید می شود
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: از زمان آغاز به كار دولت سيزدهم از سال گذشته تاكنون؛ قرارداد توليد ۹هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروهاي حمل و نقل عمومي شامل اتوبوس و ون با توليدكنندگان داخلي امضا شده است.

به گزارش ریاح نیوز، مهدي جمالي نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور اظهار کرد: طي يك سال فعاليت دولت مردمي سيزدهم، برنامه ريزي هاي مختلفي به منظور نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي شهري و تجهيز شهرداري‌ها و دهياري‌ها به ماشين آلات و تجهيزات عمراني و خدماتي با بهره‌گيري از ظرفيت توليدكنندگان داخلي به منظور تقويت بنيه مديريت شهري و روستايي و ارتقاي سطح خدمت رساني به هموطنان عزيزمان صورت گرفت.
وي افزود: در مجموع از زمان آغاز به كار دولت سيزدهم از سال گذشته تاكنون؛ قرارداد توليد ۹هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروهاي حمل و نقل عمومي شامل اتوبوس و ون با توليدكنندگان داخلي امضا شده است.
جمالی نژاد اضافه كرد: بر این اساس برای توليد ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس قرارداد منعقد شده و در اين مرحله ۵۰۰ دستگاه آن واگذار مي‌شود که در ۱۰سال اخير بي سابقه است.
رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌های كشور همچنين یادآور شد: ۳۲۰ دستگاه خودروی ون هم در این مرحله واگذار می‌شود.
جمالی‌نژاد همچنین به اعطاي تسهيلات براي نوسازي ناوگان تاكسيراني شهري به عنوان يكي از برنامه هاي سال ۱۴۰۱ درخصوص نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي شهري اشاره کرد و گفت: از ابتداي سال بيش از ۲۵۰۰ دستگاه تاكسي نوسازي شده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور ادامه داد: علاوه بر این، در يك سال نخست فعاليت دولت سيزدهم، قرارداد ساخت بيش از يك هزار دستگاه انواع ماشين آلات عمراني، خدماتي و تجهيزات مورد نياز شهرداري ها و دهياري‌ها شامل ماشين آتش نشاني، نردبان اتش نشاني، لودر، ميني لودر، بكهولودر، ست هيدروليك امداد هم امضا شده است و در اين مرحله ۶۴۴ دستگاه از آنها به شهرداری‌ها تحویل داده مي‌شود.

انتهای خبر/م ر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=10806

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.