• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

کلاهبرداری ۴ میلیاردی با چك های سرقتی

  • کد خبر : 17468
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کلاهبرداری ۴ میلیاردی با چك های سرقتی
رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق کلاهبردار که با استفاده از چك های مسروقه اقدام به كلاهبرداری ۴ میلیاردی از شهروندی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ریاح نیوز، سرهنگ حسين تُرکيان رئيس پليس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی مراجعه يکی از شهروندان به پليس آگاهی شهرستان خمینی شهر و اعلام شکايت مبنی بر کلاهبرداری ۴ میلیاردی دو فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اين فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی دقیق کارآگاهان پلیس مشخص شد متهمان با معرفی خود به عنوان مسئول خريد یک شرکت، به انبار کالاهای مالباخته مراجعه و اقدام به خريد انواع لوازم خانگی به مبلغ ۴ ميليارد ريال کرده و به وی چند فقره چک بانکی داده اند.

این مقام انتظامی گفت: شاکی تعدادی از اجناس را برای آن ها ارسال می کند و پس از چند روز متوجه می شود که موارد مندرج بر روی چک ها پاک شده و از وی كلاهبرداری شده است.

رئيس پليس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: با انجام تحقيقات تخصصی مشخص شد چک های ارائه شده به شاکی دارای سابقه سرقت از شهر مشهد می باشد و در شهريور ماه سال جاری از خودروی شهروندی در آن شهرستان سرقت شده و متهمان با خودکار مخصوص اقدام به تحرير آن ها کرده و تحویل مالباخته می دهند.

ترکیان تصریح کرد: در ادامه و با انجام اقدامات ویژه و با به دست آوردن سرنخ هایی از محل اختفاء متهمان، در نهایت هر ۲ سارق کلاهبردار در یک عملیات ضربتی و کاملا هماهنگ در یکی از شهرستان های همجوار دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در تحقيقات تکمیلی صورت گرفته به بزه ارتکابی اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: هر ۲ پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=17468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.