• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2
ارتباطات و فناوری اطلاعات

کاهش ۴۰درصدی هزینه‌های پستی با هوشمندسازی فرآیندها

  • کد خبر : 9821
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کاهش ۴۰درصدی هزینه‌های پستی با هوشمندسازی فرآیندها
مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در طرح آزمایشی هوشمندسازی مسیر توزیع مرسولات استان اصفهان نتیجه مثبتی گرفتیم و متوجه شدیم حدود ۳٠ تا ۴٠ درصد هزینه‌ها و نیروی انسانی کاهش داشته است.

به گزارش ریاح، محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست، صبح امروز در مراسم اختتامیه رویداد هفته تجارت الکترونیک اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه‌مان در شرکت پست موضوع لجستیک است که در این زمینه جایگاه خوبی نداریم زیرا سرانه پستی‌مان به ازای هر نفر حدود ۷ مرسوله است در حالی که این عدد در کشورهای توسعه یافته حدود ۷٠٠ تا ۸٠٠ مرسوله است.

وی با بیان اینکه برای جبران شکاف عمیق میان کشورمان با دیگر کشورها، به سمت هوشمندسازی فرایندها رفتیم، افزود: در موضوع تحول دیجیتال برنامه‌هایی داریم از جمله اینکه فرایندهای پستی را با ابزارهای فناوری اطلاعات متحول کنیم و به سمت دیجیتالی کردن آن‌ها روی بیاوریم.

لیایی با یادآوری اینکه با فرایند هوشمندسازی، سرعت و دقت مراحل افزایش و هزینه‌ها و نیروی انسانی کاهش پیدا خواهد کرد، عنوان کرد: در این مسیر استان اصفهان از استان‌های پیشرو است که در طرح آزمایشی هوشمندسازی مسیر توزیع این استان نتیجه مثبتی گرفتیم و متوجه شدیم حدود ۳٠ تا ۴٠ درصد هزینه‌ها و نیروی انسانی کاهش داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه حدود ۳٠٠ فرصت هوشمندسازی در ۴ عمل پستی را شناسایی کردیم، یادآور شد: به هر میزانی که فرصت هوشمندسازی به درستی اجرا شود، شاهد رونق تجارت الکترونیک خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه در مراحل ره‌سپاری، توزیع و تجزیه مبادلات اقدامات خوبی را آغاز و سورتینگ هوشمند را افتتاح  کردیم، اظهار داشت: در این مسیر با توان ایرانی، برگ زرینی در این حوزه داشتیم که در این حوزه در خاورمیانه حرف اول را می‌زنیم و تجارب‌مان را در اختیار کشورهای همسایه خواهیم گذاشت.

لیایی گفت: در شهر اصفهان به‌عنوان یکی از پنج شهر اصلی کشور، سورتینگ هوشمند را داریم که تجربه خوبی در تجارت الکترونیک است.

مدیرعامل شرکت ملی پست بیان داشت: در حمل و نقل و توزیع مرسولات فرصت‌های خوبی داریم که در این مسیر دست نیازمان را به سمت متخصصان دراز می‌کنیم و انتظار کمک از آن‌ها داریم، این فرصت‌ها به حدی زیاد است که امکان بهره‌مندی از تمام توان‌ها ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از ظرفیت‌های استان اصفهان بهره‌بردای و از مرکز نوآوری آن به‌عنوان یکی از مراکز پیشرو کشور استفاده کنیم؛ در تمام عرصه‌ها استفاده از کمک بخش خصوصی استان اصفهان از اولین اولویت‌هایمان است.

تجارت الکترونیک، بخش ارزشمند استفاده از فناوری اطلاعات است

کاظم آیت‌للهی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان،نیز در این مراسم اظهار داشت: در اتاق فکر اقتصاد تجارت دیجیتال پیشنهاد کمیسیون تجارت الکترونیک مصوب شد تا بتوانیم رویداد تجارت الکترونیک را برگزار کنیم زیرا سرانه تجارت الکترونیک اصفهان نسبت به کشور و کشور نسبت به جهان جایگاه مناسبی ندارد.

وی افزود: استفاده درست، به هنگام و بهینه از فناوری اطلاعات تنها راه توسعه در تمام ارکان اجتماعی است و پیمودن هیچ راهی بدون استفاده فناوری اطلاعات ممکن نیست و نیاز است از این فناوری درست استفاده کنیم. 

آیت‌اللهی با یادآوری اینکه در این مسیر نقش حاکمیت تنظیم‌گری و نقش جامعه استفاده هرچه بیش‌تر و بهتر از فناوری اطلاعات است، تصریح کرد: تجارت الکترونیک بخش مهم و ارزشمند استفاده از فناوری اطلاعات است زیرا می‌تواند تحول اساسی توسعه اقتصاد اجتماعی را رقم بزند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد تجارت الکترونیک منشا اثر در رفاه و پویایی جامعه خواهد بود.

وی پیرامون رویداد هفته تجارت الکترونیک یادآور شد: هفته تجارت الکترونیک اصفهان، رویدادی است که با انسجام فکری غالب متولیان این حوزه شکل گرفت که برگی ممتاز و برنده است و در دیگر ارکان کم‌تر شاهد این انسجام فکری هستیم.

آیت‌اللهی اظهار کرد: هدف و برنامه رویداد، توسعه و فرهنگ‌سازی تجارت الکترونیک بود به همین دلیل در هفته گذشته آموزش‌های متنوع و متکثری را برای مخاطبان مختلف داشتیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان، با بیان اینکه در این هفته رویداد مهرگان را با پذیرش تعدادی از صاحبان ایده برگزار کردیم و از فردا دبیرخانه دائمی هفته تجارت الکترونیک آغاز به کار خواهد کرد، عنوان کرد: در این مسیر همراهان خوبی از جمله شرکت پست، اتاق بازرگانی، مرکز کارآفرینی نوپا و حمایت ذی‌نفعان را داشتیم.

وی توضیح داد: امیدوارم به زودی شاهد تحول درستی در ارتقای تجارت الکترونیک باشیم و سنگ‌بنای قوی‌تری برای استفاده هرچه بیش‌تر و بهتر از فناوری اطلاعات در تمام حوزه‌ها را بنا کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : http://riahnews.ir/?p=9821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.